Det är lite lustigt att flera av de som argumenterar för att man inte ska beträda områden som skyltas med "Jakt pågår" verkar utgå från att alla är stadsbor som bara besöker landsbygd och skog för en utflykt, som man då kan flytta på om man stöter på en sån skylt. För mig, som bor på landet och med i princip bara skog och enskilda grusvägar runt omkring mig, så innebär dessa skyltar en större begränsning i vardagen. Skyltarna sitter ju alltid vid väg (inte inne på random björk inne i skogen) och vad jag än ska ta vägen så kan det sitta en skylt uppe. Ena helgen skulle jag inte kunna lägga i båten, nästa helg kan vi inte ta en kvällspromenad med kompisar som hälsar på. En annan dag kan jag inte hämta gödsel hos bonden längre bort och när närmaste grannen jagar känns det knepigt att köra röjsåg eller motorsåg i min skog.
Det kanske ändå är så att om man tvunget måste ha en hobby som tar 80 hektar i anspråk en hel helg, så kanske man får stå ut med att bli lite störd. Det är ju inte så att alla på bygden måste ställa in kvällsdoppet i sjön för att jag har tänkt fiska lite.
Jag vill poängtera att jag har en bra relation med de olika jägarna. Jag stör mig inte på att de jagar, men jag orkar inte anpassa hela mitt liv efter deras hobby. Nån jävla måtta får det vara på äganderätten.