Jägare skjuter ihjäl kor och hästar som de tror är vildsvin

Jag hoppas att du inte har vapenlicens. Eller körkort.
På tal om körkort.
Det är väldigt många som kör i diket, gör parkeringsskador, krockar eller kör på vilt som eftersöksjägare i det fallet få reda upp efteråt.

Är ditt resonemang att man ovilkorligen ska bli av med körkortet och dömmas ut som trafikant om man gör ett fel i trafiken ?

Finns det ingen förståelse för att människor ibland begår misstag även där ?
 
Senast ändrad:
Sen får vi inte glömma att det finns en liten men skränig och kriminell grupp med djurrättsaktivister. Som ägnar sig åt att trakassera bönder, djuruppfödare och jägare, och deras familjer. Som försöker sabotera jakter, och släppa ut djur från gårdar. Kriminella idioter som försöker sprida sitt budskap.
Ja, vissa av dom hänger på div sociala medier och ägnar sig bla åt att misskreditera allt och alla som inte delar deras skeva livssyn.....det vet vi sedan gammalt.
 
Bullshit-delux....du är INTE jägare, det är rätt uppenbart att du är aktivist med agenda.

Återvänd till "djurfront" eller Svenska Rovdjursföreningen eller vilken sten du nu kravlat fram under.

Vet inte var du bor/jagar men uppe i norr är det nolltolerans mot alkohol i samband med älgjakten.
Jag hoppas att du inte har vapenlicens. Eller körkort.

Du tillhör alltså eliten som aldrig ggjort ett fel och aldrig kommer att göra det.
 
Jag är ingen jägare men det har alltid funnits en attityd att jägare har en plunta med sprit med sej och tar en hutt lite då och då när dom sitter på pass.
Stämmer det så är det inte så konstigt att det sker olyckor i samband med jakt, när jägare är alkoholpåverkade.

För övrigt har jag inget till övers för jakt när det ska skövlas upp en linjegata i skogen och 100-tals folk driver in djur där så att kungen och hans vänner kan sitta på sin stol och skjuta av dom.
Det är ju bara dumheter rakt igenom!
Törs garantera att det är en mycket liten del av jägarna som dricker alkohol vare sig före eller under älgjakten. Åtminstone uppe i norr är det väldigt oaccepterat och leder ofta att de får gå hem för resten av jakten och då menar jag inte den dagen utan resten av säsongen eller så åker de helt enkelt ut från jaktlagen.

I småviltjakt finns ofta inte samma typ av jaktlag så det kanske förekommer men när läste du/vi att en häst eller ko avlivats av en hagelbössa?
 
Jag är jägare och har flera licenser. Du har rätt i din beskrivning av hur jägare generellt är tyvärr. Bland yngre jägare vet jag det inte är ovanligt med droger heller ute i skogen, hasch och allt möjligt. Men ifrågasätter du sådant beteende är du direkt "djurrättsaktivist".

Hela rörelsen är infekterad av massa idioter som mest är intresserade av vapen och få skjuta något. Är du en jägare som älskar naturen och anser man ska visa respekt för djuren man jagar, blir det alltid sådana här påhopp.

Så du VET att yngre jägare jagar med alkohol och/eller narkotiska preparat i kroppen. Hur många av dem har du Polisanmält? För du tar såklart ditt ansvar som medborgare.

Eller har du hört det från någon som hört det från någon.........
 
Ja, vissa av dom hänger på div sociala medier och ägnar sig bla åt att misskreditera allt och alla som inte delar deras skeva livssyn.....det vet vi sedan gammalt.

Klimataktivister och djurrättsaktivister avstår jag helt från att ens kommentera beroende på att jag här på Utsidan fick veta att jag skulle hålla helt tyst för att jag var inte så bra som Greta Thunberg för hon "har varit på Times första sidan".

Det var då jag ÄNTLIGEN insåg vilken totalt misslyckad människa jag var/är. Och hur många andra som aldrig ska uttala sig om något om de inte varit på fronten av Times och andra stora magazine.
 
Om det ska ske så måste man stå väldigt nära och då ser man ju kossan.

Beror på hur inne i dimman (berusningen...) man är....

Men visst tror jag att det förekommer både en eller annan hutt under överklassens (nu vet jag att jag var lite fördomsfull) jakter men just älgjakten i norr är väldigt hård på just akohol.

Fast en öl eller två före pistolskjutningen i OS är bara bra för att lugna nerverna. Och det enda felet de kan göra är att skjuta på medtävlarnas tavlor.
 
Så du VET att yngre jägare jagar med alkohol och/eller narkotiska preparat i kroppen. Hur många av dem har du Polisanmält? För du tar såklart ditt ansvar som medborgare.
I början sade jag till personerna att lägga av med det, vilket de ändå struntade i och fortsatte. När man ringer polisen tar dem inte det speciellt akut, det är bara om de kör bil dem kan rycka ut för att stoppa den som kör rattonykter. När djur utsätts för fara, som med risk för skadeskjutning, ses det inte alls lika akut och allvarligt från rättsväsendet som om någon kör bil påverkad.

Tas dem inte på bar gärning, vilket polisen inte är speciellt pigga på åka långt ut i skogen och gripa någon påverkad med vapen, så är det bara för dem att neka sedan. Resultatet blir istället man inte längre är välkommen jaga i det jaktlaget.
 
Vilket skitsnack.
Det är uppenbart att du sitter och fantiserar och sprider osanning.

Det framgår av ditt skrivspråk att du är ung och i innehållet märks tydligt att du saknar erfarenhet av jakt, jag lägger därför det du skriver i lådan "ungdomligt oförstånd och vanföreställningar av ickejägare"
Jag tror inte att vi ska lägga någon större energi på vad "Aristaeus" skriver. Han blev medlem igår morse och hans första inlägg var hans svar på mitt tidigare inlägg i den här tråden. Hans andra inlägg håller ungefär samma stil som trådstartarens. Det känns som att det är en del av någon form av påverkanskampanj. De får gärna rätta mig om jag har fel.

Angående alkohol och droger i samband med jakt så kan jag säga det att inga av de jägare jag har träffat har någonsin visat tecken på att de skulle dricka under pågående jakt. Eftersom jag inte jagar själv så kan jag ju inte vara säker men som skogsvårdare umgås jag med och träffar många jägare både i yrket och privat.
 
Jag har noll kunskap om kikarsikte och hur bra man ser igenom dom på natten?
Någon som vet vilket avstånd det handlar om när man i ett kikarsikte inte längre kan se skillnad på ett vildsvin och en kossa?
 

Liknande trådar