Skyltar som inte gäller borde tas bort av den som satt upp dem.Jag håller med dig om att respektera andras åsikter, däremot ser jag ett problem i att respektera skyltar om att jakt pågår av det skäl jag tidigare nämnt: på många ställen sitter sådana skyltar uppe jämt. Detta innebär att om t ex en markägare vill inskränka andras allemansrätt så kan hen sätta upp en sådan skylt och om då alla gör som du uppmanar till kommer ingen att gå där. I princip försvinner allemansrätten då. Markägare som inte vill ha folk på sin mark sätter upp en "Jakt pågår"-skylt och låter den sitta uppe året runt och de markägare som accepterar att folk går på deras mark sätter bara upp sådana skyltar när jakt verkligen pågår. Det är det som jag anser är det stora problemet med "Jakt pågår"-skyltar: utan lokalkännedom vet man inte om de skall tas på allvar eller inte. I denna och andra jaktrelaterade trådar på Utsidan är det inte precis någon tävling bland jägare att ta avstånd från missbruk av jaktskyltar. Detta gör att jag starkt misstänker att de själva är en del av detta skyltmissbruk.
Varför klagar folk jämt på jägare???
- Trådstartare Per J
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
Rekormånga björnar skjutna på årets skyddsjakt i Norrbotten. :(
- Börjat av Norrbottningen
- Svar: 10
-
Länsstyrelserna vill gärna ha foton från våra åtelkamrerer på de stora rovdjuren...
- Börjat av lsjonsson
- Svar: 7
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-