Trådstartaren Staffan har inte talat ur skägget, Mezzner slätar över, förste slätstrykare?
Beror inte din besvikenhet på att du tämligen frivilligt läst in saker i andras inlägg - som aldrig funnits där?
Staffan kom med ett förslag, utifrån att han upplevde att folk inte beter sig med samma ansvar om de är anonyma som om de står för sina åsikter med sitt namn. Jag kan mycket väl föreställa mig att man kan tycka så utan att ha några som helst totalitära ambitioner med samhället, vilket han dock tämligen omgående utrustades med av några läsare.
Jag å min sida konstaterade utan någon större fördröjning att det är svårt att rent praktiskt åstadkomma vad som efterfrågats, och inom kort relaterade jag till att diskussionen redan förts förr (och faktiskt känns passé), samt att det finns skäl både för och emot anonymitet. Skäl som jag sedan fått förklara ett antal gånger efter att det lästs in helt andra saker än vad jag skrivit. Konstaterar att jag anses som överslätande, vacklande och lite av varje - men ser att jag i mina två första inlägg skrivit saker som jag utan problem håller fast vid ändå.
Detta utan att jag är för totalitära regimer, rasism eller påstår att påstående är trovärdiga oavsett innebörd bara de uttalats av någon auktoritet.
Nu gör jag dessutom mitt bästa för att tillmötesgå din grälsjuka.
Men det är ju snudd på inställsamt kan man tycka... Men man väljer förstås sina krig.
Om du tycker att utsidan är för slätstruken kan jag förstås förstå att du ogillar syftet i trådstarten, men då finns som sagt lite yvigare forum att tillgå. Med lite försiktighet och ständiga user-byten kanske man klarar att hålla sig anonym där till och med.