Att lova att man inte ska skriva mer i en tråd brukar vara dumt, men i det här fallet kan jag ta den risken.
Jag skrev ju inte att alla anonyma gör på ett visst sätt, jag skrev att det finns flera exempel på anonyma som gör si. Men, helt rätt - jag tror jag genomgående i denna ältande tråd försökt skriva med förbehåll osv eftersom det just är så det är i verkligheten; alla anonyma gör inte lika, och alla som gör nåt särskilt, är inte anonyma, och nåt liknande kan säkert sägas om de ickeanonyma.
Jag är inte helt nöjd med sakernas förhållande, men jag påstår inte att en ändring i forumreglerna skulle göra mig nöjd, jag ser ju nackdelar även med anonymitetsförbud.
Pajoon pekade på ett intressant egenvärde i anonymitet som jag själv inte funderat över, men annars tycker jag ju att ickeanonymitet har flera, tidigare redovisade, fördelar. Så jag tycker faktiskt att man ska ha en god anledning för att vara anonym. Jag inser dock återigen, att det finns flera praktiska hinder för att administrera detta, och har ingen önskan om en förändring i forumreglerna.
Min närmast patologiska förmåga att se flera sidor av saker och riskera att snarare framstå som ambivalent än analytisk, tillåter mig alltså att ha en uppfattning om anonymitet i stort, som jag inte anser att man ska genomdriva fullt ut. Jag tycker dock att det är lika trevligt varje gång då ett inlägg kommer från någon vars identitet jag känner, eller möjligen skulle kunna känna till. Bara för att någon ifrågasätter detta kommer jag försvara den inställningen ytterligare i denna tråd.
Amen