• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Detta kontaktannonser i "Mötesplats"-forumen

Objektivt kan jag nog tycka att det vore dumt att inte ge folk i forumet möjligheten att hitta varandra även för mer substansiella saker än att hålla i varandras rep eller klämma på varandras tält. Utsidan är ju landets bästa friluftsforum, med en anmärkningsvärt hög kvalitet på deltagarna. Det tror jag inte skulle hotas av träffmöjligheter.

Men subjektiv gör det mig helt och hållet detsamma. :)
 
som en ingång...

jomenvisst...det är väl egentligen ingen som är emot om det uppstår tycke liksom...bara att om vi fokuserar på friluftsliv istället för utseendefixering och annat...om jag är på datingsidor...vilket jag av någon märklig anledning är mellan varven...så får jag ungefär tre meddelanden i minuten om jag är påloggad...hur kul är det??? åttahundra förslag om fika på tre dagar när det gäller e kontakt tex...jag lessnar...totalt...bara spyr på det liksom...på datingsidorna kan jag ju ta bort mig...eller välja att aldrig gå in...men här...det skulle liksom sabba allt det roliga...jag skulle inte våga dra ihop träffar och träffa människor att klättra med utan att veta vem de är eller hur de ser ut eller nåt...så gör man bara inte på datingsidor...här går det alldeles utmärkt...och det fungerar...har varit toppentrevligt varje gång...här känns det som att det viktiga är vad man gör...sen är det ju som andra skrivit trevligt om tycke uppstår mellan några som träffas...
men...det var vad jag tyckte...
kram anna
 
Objektivt kan jag nog tycka att det vore dumt att inte ge folk i forumet möjligheten att hitta varandra även för mer substansiella saker än att hålla i varandras rep eller klämma på varandras tält. Utsidan är ju landets bästa friluftsforum, med en anmärkningsvärt hög kvalitet på deltagarna. Det tror jag inte skulle hotas av träffmöjligheter.
Jag skulle säga, utan att explicit (men väl implicit) hänvisa till "ett par" trådar på senare tid, att trådar som leder till träffar är bra så länge det sker mot något slags "utelivshorisont", och att detta fungerar bra så länge ingen missbrukar det. Så länge ingen missbrukar det alltså, vi tar om den saken.

Problemet som jag ser det är att det förekommit en del missbruk på sistone. Ingen nämnd och ingen glömd. Jag är själv en notorisk sidospårare och ämnesavvikare, och skriver ofta om annat än specifikt uteliv (jag gick där och då i de skorna och det regnade si och så mycket). Men jag försöker göra det mot något slags horisont av uteaktivitet. Det förekommer trådar som enbart är något slags narcissistiska idisslanden om hur man bäst beskriver sin profil för att få ett ragg, och då tycker jag klart man gått över gränsen för vad som hör hemma i detta forum. Och med talrika missbruk i färskt minne, kanske det är dags att strama åt tyglarna.

Kom igen va, i bästa fall funkar väl denna sida så att vi kan ses via aktivitets-träff-trådar, och/eller att den som tycker att någon verkar trevlig skickar ett privat meddelande eller tolv?

/A.
 
men oh...

...visst missbrukar jag trådarna...jag spårar gärna ur...
och...om jag skulle skicka tolv meddelanden till alla som var trevliga...skulle nog nästan alla utsidans medlemmar...med vissa undantag...få tolv meddelanden från mig *ler stort*...
jag nämligen ääääääälskar er här inne...så de så...*ler*...och det gäller gifta och singlar och lesbiska och bi och gud vet allt som ni är...jag älskar er som ni är...hela gänget:)
kram om ni vill från anna
 
För min del handlar argumentet främst om mdet gamla klassiska: Rätt sak på rätt plats.

De flesta forum och sajter på Internet har en specifik inriktning. Börjar man tumma på den så förstör man rätt snart vitsen med sajten.

(Sen finns det såklart sajter där man verkligen försöker klämma in allting. Såna sajter har jag aldrig trivts på, det blir helt enkelt för mycket och svårt att hitta det intressanta.)


Om vi släpper fram dejting, vad blir nästa steg?
 
*suck* jag tycker inte forumet på något sätt ska förändras till någon form av dejting forum, men jag har inga problem om folk då och då nyttjar funktionerna för att finna varandra oavsett orsak. dom flesta med ett litet undantag förstår detta och det känns inte som det är ett problem. om någon enstaka individ missbrukar forumet så får väl våra kära forumvärdar säga ifrån.. jag vet inget forum av den här typen där man lyckats ha så högt till tak utan att forumet förvandlats till en krigszon, stor eloge till Christer och gänget som med stort tålamod och en fast hand styr skutan "utsidan", ni vet fantamig precis när ni ska gå in och när ni låter oss fjanta vidare, bra jobbat!!
 
Spel? Biljettbokning? Blomsterbud?
Det låter kanske löljigt men du har en poäng där. När man väl börjat tumma på det finns det ju ingen teoretisk ände.

Jag var ju mer inne på att de som dejtar kanske börjar lägga upp "intima" bilder från sina träffar i skogen och det kanske blir långa diskussioner om hur man bäst utövar "vuxna" aktiviteter i tält osv.
 
Jag var ju mer inne på att de som dejtar kanske börjar lägga upp "intima" bilder från sina träffar i skogen och det kanske blir långa diskussioner om hur man bäst utövar "vuxna" aktiviteter i tält osv.

Finns det några regler som säger att man inte får lägga upp intima bilder?

Kollade runt lite och hittade

För funktioner där medlemmar och läsare själv publicerar text eller bild på Utsidan gäller att varje avsändare ansvarar för innehållet. Materialet får inte vara kränkande, utgöra hets mot folkgrupp, vara rasistiska, visa straffbara skildringar eller göra intrång på andras upphovsrätt.​

Så är intima bilder kränkande? Inte om den som finns på bilden tycker det är ok väl?

Christian
 
Har inget principiellt mot att det dejtas över nätet, lite oavsett vad man avser med detta.

Tycker dock att "det är bra som det är", (även om det kan kännas lite konservativt) och tycker väl för all del att om man träffas för att paddla klättra vandra eller vad det nu är, så kan det sekundärt utvecklas till nåt slags partnerskap. Fast det är just sekundärt då alltså...

För övrigt känns det ju lite extra spontant och "äkta" om man nu ogillar kontaktannonser och ändå vill träffa nya människor - MEN framförallt ska ingen behöva känna att det är nåt annat än en aktivitetsdejt man överenskommer om.
Inte heller ska man behöva riskera att alla utsidanmedlemmar på ett eller annat sätt kan missförstås vara intresserade av dejting, mer eller mindre.

Så den nivån som gälller idag (utan att jag i och för sig är uppdaterad på ev undantagstrådar) tycker jag är förträfflig. Och den som tycker att han eller hon har en baktanke när hon eller han söker sällskap, får gärna ha det tycker jag - bara denne är medveten om att det är dennes egen förhoppning och därmed håller sig på mattan på ett fint sätt, på samma sätt som om man träffas på en arbetsplats eller varsomhelst. Sen är ju detta med fint sätt och hålla sig på mattan både subjetivt och högst individuellt...
 
Finns det några regler som säger att man inte får lägga upp intima bilder?

Nej, det är väl ingen som har trott att nån kommer lägga upp sådana. Men om nu vissa kontaktsökare inte nöjer sig med att lägga upp bilder på sina stora knivar utan även börjar lägga upp bilder på andra "verktyg" så börjar vi komma lite väl långt bort från det här med utelivet (även om vederbörande råkar vara naturist).
 
Nej, det är väl ingen som har trott att nån kommer lägga upp sådana. Men om nu vissa kontaktsökare inte nöjer sig med att lägga upp bilder på sina stora knivar utan även börjar lägga upp bilder på andra "verktyg" så börjar vi komma lite väl långt bort från det här med utelivet (även om vederbörande råkar vara naturist).

Hahahaha, dessutom brukar väl stora knivar generellt sett betyda mindre egna "verktyg" ;)