Det nya och oupptäckta lockar - upplevelser i fjällen

Jag bor på den värmländska landsbygden och har ett jobb med varierande arbetstider. Och kan vara i naturen ganska ofta. Men vi bör förstå att alla har inte denna möjlighet. Och då är kanske deras enda möjlighet att komma ut på sommaren.

Hur kan inte alla ha möjligheten menar du? Jag förstår inte.

Det finns massa saker, man jobbar mycket, har småbarn, bor på ett ställe där det är långt till naturen. Jag hade en sambo som inte lät mig göra det jag ville, hon är ett ex nu.

Du gjorde alltså en förändring. Du motsäger dig själv. Kan typ inte alla göra det då? En förändring alltså i sitt liv?

(...) Startinlägget skrivs av någon som bor i betongen och drömmer om ett annat liv (Som levs ut varje sommar) För mig ter det sig konstigt att man väljer ett sådant liv då man kan leva i naturen 365 dagar om året.
Osäker på om jag bör spinna vidare på detta OT, men... kan du inte föreställa dig den enkla tanken att man faktiskt kan njuta av både storstadsliv och naturupplevelser?

Nä, jag motsäger mig inte. Jag har också bott i större städer, men gillar inte det. Men vi har alla olika preferenser hur vi vill leva våra liv.

Jo du motsäger dig själv. Du påstår att man inte kan göra en förändring för att sedan prata om dig själv... Oklart värre.

Osäker på om jag bör spinna vidare på detta OT, men... kan du inte föreställa dig den enkla tanken att man faktiskt kan njuta av både storstadsliv och naturupplevelser?

Vad är OT menar du? Det här är väl fullt rimligt att diskutera tycker jag.

Ja jag kan föreställa mig den tanken.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jonik Tips på upplevelser runt Kungsleden Fjällvandring 6

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg