Det nya och oupptäckta lockar - upplevelser i fjällen

Jag kan tänka mig att det finns lägen där inte alla förstår alla. Nu i det här läget. Du kanske ville gott att uppmuntra till att våga förändra. Så enkelt är det inte överallt. Har man blivit uppväxt någon helt annanstans men tycker om njutningen av naturen. Då söker man sig dit. En del upplever att man sitter som i ett skruvstäd. Man är rädd för att leva så jämt. Lång väg till Sthlm osv. Jag erkänner det finns en charm längre söderut. Den måste upplevas för att förstå. Förstår man inte det, då vet jag inte hur man ska förklara.

Osäker på om jag bör spinna vidare på detta OT, men... kan du inte föreställa dig den enkla tanken att man faktiskt kan njuta av både storstadsliv och naturupplevelser?

Det är det nog många som inte kan.

Jag personligen skulle inte kunna trivas i en storstad, upplevelsen av en totalförstörd biotop är alltför påtaglig och uppenbar.

Ju närmare du bor en storstad, ju längre bor du från en vettig Älgjakt dessutom.
Plättar till marker för horribla priser nära storstäder gör Älgjakten till ett skämt.

Senast ändrad:
Osäker på om jag bör spinna vidare på detta OT, men... kan du inte föreställa dig den enkla tanken att man faktiskt kan njuta av både storstadsliv och naturupplevelser?

Precis, det finns ju många fantastiska saker att uppleva, och dom behöver inte tävla med varandra. Det är kul att cykla, men även att köra bil. Fantastiskt att bo ett tag i Los Angeles eller New York, men även att vandra i Rapadalen. Laga något på friluftsköket eller käka en god hotelfrukost ...

Vet fortfarande inte vad det är som diskuteras här, men jag instämmer till fullo i allas inlägg och även framtida.

Lets make fjällen great again!

Själv är man en dagstripp på Sörmlandsleden. 14° i solen och 4 i vattnet, så man är badsugen, men blir bara en kaffe och termosmat, det får duga. Fint att se att pissmyrorna är vakna, såg första sorgmanteln för i år och motorcyklarna hörs i fjärran. Nu är det vår.

Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jonik Tips på upplevelser runt Kungsleden Fjällvandring 6

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg