Ja, min närmaste granne brukar normalt förvarna alla runtomkring när de ska jaga. Självklart undviker man att röra sig i deras skog de dagarna. Jag kanske även undviker att tex fälla träd i min egen, angränsande skog. Men jag har även varit ute för att flugfiska harr norröver i september och då blivit stoppad på allmän väg med hänvisning till att jag stör jakten (när jag varit på väg i bil och tänkt passera området). Samma sak har hänt vid fiske i Gysingetrakten. Där känner jag att gränsen går, nån jävla måtta för det vara på hur någons särintresse inkräktar på andras särintressen.Jag är inte jägare men på något sätt kan jag ändå tycka att markägare, som ju normalt är jakträttsinnehavare , har lite större rätt till sin mark än vad allemansrätten ger andra, just under jakten. På liknande sätt som man fär nyttja annans brygga så länge ägaren inte själv vill nyttja den (givet brygga som inte ligger på tomtmark eller så hemfrid rubbas) så tycker jag det är lite samma sak med markägarens rätt till jakt.
(Jag har faktiskt även blivit stoppad på allmän väg på väg till Tullgarns naturreservat, men hänvisning till att kungen jagade i närheten).