De problem jag har med jägare är att vissa av dem ser bara till sig själva. Ibland när jag vandrat i skogen och mött jägare har de blivit mycket irriterade över att jag är där eftersom det "stör" deras jakt. På Utsidan och andra forum förekommer ibland inlägg från jägare som antyder att de har större rätt att vara i naturen än andra. Vidare vill ofta jägare inte ha några rovdjur i naturen eftersom de äter bl a älgar vilka jägarna anser tillhör dem. Jägarna gör mycket stora insatser när det gäller att skapa en rädsla för främst varg, men även andra djur. Kommentaren tidigare i tråden om att vilsvin utgör en risk för människor kan ses som ett sätt att skrämma folk från att ge sig ut i naturen och då får jägarna vara ensamma där. Jag har mött jägare när jag varit ute i naturen som sagt saker som "Du vet väl om att det finns varg här? Passa dig!" Ett annat jägarotyg som förekommer runt om i landet är "jakt pågår"-skyltar som sitter uppe dygnet runt året runt i det enda syftet att försöka inskränka andras allemansrätt.
Att jägare generellt är egoister och ser sej för mer när det gäller rättighet till naturen vet ju alla.
Att varg och vildsvin skulle vara farliga för en människa är bara löjlig skrämselpropaganda för det är mer eller mindre omöjligt att man stöter på någon av dom när man är ute i naturen pga att om dom hör, ser eller får vittring på en människa så flyr dom direkt.