Jag tycker att det är fel att dela upp idrott i herr- och damkategorier av den enkla anledningen att det implicerar att kvinnor per definition skulle prestera sämre än män. Jag kommer aldrig att kunna stöta en kula lika långt som en dopad rysk kulstöterska, men jag har inget problem med det och kommer därför inte heller att försöka tävla i den grenen. Om vi över huvud taget ska ha klasser i idrott ska det ha koppling till resultatet och inte kön eller andra idiotkriteria som till exempel sexuell läggning eller etnicitet... Att vinna i en sådan klass som premierar sämre resultat än det bästa ska heller inte uppfattas som en merit då man då helt enkelt inte är bäst...
Om ovanstående resonemang inte accepteras är det bara att införa klasser så att var och en som ställer upp i OS kan få en egen medalj...
"Jag kan inte vinna i tyngdlyftning för att det finns en deltagare som väger mer än mig och orkar lyfta mer. Om vi inför en klass för oss som väger mindre och inte orkar lyfta så mycket kan även jag vinna guldmedalj..."
Kan förresten inte någon moderator flytta den här diskussionen till Fritt forum?
Nu är du så där konstig igen...
Nog vet du väl att just tungdlyftning är indelad i viktklasser. Och du har väl så mycket förstånd att vet att om en tjej och kille väger lika mycket och båda är vältränade så är de fysiska förytsättningarna ändå i stor skilnad pga av att vi är olika.
Men hjärnan vår är vad man vet ganska lika så därför bör män och kvinnor ha samna lön samma arbete. Antar att det är dit vill komma med dina dumma inlägg.
Inligt din snea bild ska handikappade och tävla samma klass som alla andra?