Fast om bara de som är bäst på en idrott göre sig besvär så borde vi ju avveckla alla lägre fotbollsdivisioner, alla veteranligor och liknande och sedan endast låta de kanske 30 bästa i världen hålla på...
För faktum är att vi delar in folk efter förmåga i de flesta idrotter (sannolikt alla, men jag vill inte uttala mig alltför kategoriskt). Det finns amatörlopp, det finns motionärslopp, det finns klasser för alla upptänkliga handikapp, åldrar och storlekar, klubbmästerskap osv, och inte att förglömma, det finns massor med folk som tränar en idrott enbart för att de tycker det är roligt, utan något som helst mål att någonsin tävla. Allt detta är i mina ögon så oändligt mycket värdefullare än den lilla del av sportvärlden som befolkas av de allra bästa, och det allra viktigaste inom alla idrotter är i mina ögon att så många som möjligt ska kunna vara med och ha roligt.
Om detta bäst uppnås genom damlag och herrlag i vissa sporter, tjockislag och smalislag i andra, lag för fula respektive snygga människor i en tredje osv, så skit samma, det *viktiga* är att folk har kul och mår bra!