Är det normalt att vara ensam?

Men nu har ju gold_y ensamrätt på att definiera vad alla vill ha, så du har per definition fel;)

Singel & Lycklig

- Jag är glad för dig att du är fortfarande lycklig även du är en singel! :)
Tyvärr - inte alla känner sig så (från min erfarenhet), när de bor som en "singel". Jag har provat i båda fall, och kan säga - jämföra till det "singel"-livet, mår jag betydligt bättre när jag är inte det :)

Och tack att ni började skirva och svara här på ett normalt sätt - jag tänkte (från tråden "Hinder för friluft") att ni är så elaka här allihopa mot de andra som ni känner inte till :) Jag ville bara diskutera här, inte mer, och fråga er, vad ni tycker om den frågan (först -som svenskarna, och sedan - som människorna överhuvudtaget).

Hade vi gått ut i skog och mark så hade vi tagit med Tolstoy`s Krig och fred! hahahaha.

Har inte läst denna tråd fullt ut, inte heller den andra som nämns. Försöker vara ute;)

Skitväder i Götet och inte hjälper skärmarna mot vattensprut heller.

Hade vi gått ut i skog och mark så hade vi tagit med Tolstoy`s Krig och fred! hahahaha.

Har inte läst denna tråd fullt ut, inte heller den andra som nämns. Försöker vara ute;)

Skitväder i Götet och inte hjälper skärmarna mot vattensprut heller.

"Har inte läst denna tråd fullt ut, inte heller den andra som nämns"
- Du behöver inte läsa den tråden fullt (i början speciellt) - det kan mycket kastas ut ;)

Om den andra tråden ("Hinder för friluft") - den är så otäck, för att människor skriker där bara hysteriskt "Ut!", när man försöker säga sin åsikt - så blir det bättre om du läser inte den ;)

Men nu har ju gold_y ensamrätt på att definiera vad alla vill ha, så du har per definition fel;)

Singel & Lycklig

- Intressant - om jag ställde en fråga: "Är det normalt att jag INTE vill att vara/bo ensam?" - tyckte ni låter det bättre? :)
En slutsats som kommer nu efter alla svar - att i Sverige är det inte normalt att vilja vara inte ensam. Eller? :)

- Intressant - om jag ställde en fråga: "Är det normalt att jag INTE vill att vara/bo ensam?" - tyckte ni låter det bättre? :)
En slutsats som kommer nu efter alla svar - att i Sverige är det inte normalt att vilja vara inte ensam. Eller? :)

Nej jag tror att i Sverige är det normalt både att vilja vara ensam, tvåsam eller mångsam. Vi låter folk vara det de vill utan att säga att de har fel. där har du den stora skillnaden. om du ställer frågan. "vilket är normalt attt vilja vara ensam eller inte" så finns inga rätt eller fel svar.

Nej jag tror att i Sverige är det normalt både att vilja vara ensam, tvåsam eller mångsam. Vi låter folk vara det de vill utan att säga att de har fel. där har du den stora skillnaden. om du ställer frågan. "vilket är normalt attt vilja vara ensam eller inte" så finns inga rätt eller fel svar.

- Jag håller med dig - finns inte "normalt", "onormalt". Men varför ställer ni frågor då på det sättet "att gå ensam i skogen"?
Och varför skriver här så många ensamstående? Är det en club för ensamstående människor, fattar inte ? :)

- Det jag föröskte att säga i den tråden om Hinder. Visst är det hinder för mig att gå ensam i skogen - det ska jag aldrig våga mig göra :) Men - om det inte ensam - varför inte? Och där är hinder för mig förfriluft här - att gå ensam dit eller inte. Det har jag sagt där, men de har kastat mig ut för min åsikt och kallade det för "cementerade fördomar" Ha-ha :) Visste inte om att säga sin åsikt i Sverige heter för "cementerade fördomar" :)
En intressant logik - era åsikter är inte "cementerade fördomar", men de andras - är det?
Och jag har fått ännu mer "fördomar" om er efter er hysterik "Ut!" :)

Du får nog sluta citera mig och sen bemöta saker i en tråd jag inte ens skrivit i. Det blir mycket förvirrat då gold_y.

Men det är du som vill fastslå rätt och fel och normalt. då vi var ett antal som sa emot dig så var vi inte seriösa tyckte du i börja av tråden. Vi svarade fel.

du får ju tycka vad du vill. men jag förbehåller mig at tycka vad jag vill, utan att du ska säga om det är rätt eller nromalt eller inte.

Om du sen har inlägg som hör hemma i en tråd om hinder, skriv dem där. Ingen har kastat ut dig, den funktionen finns mig veterligt inte.

Du får nog sluta citera mig och sen bemöta saker i en tråd jag inte ens skrivit i. Det blir mycket förvirrat då gold_y.

Men det är du som vill fastslå rätt och fel och normalt. då vi var ett antal som sa emot dig så var vi inte seriösa tyckte du i börja av tråden. Vi svarade fel.

du får ju tycka vad du vill. men jag förbehåller mig at tycka vad jag vill, utan att du ska säga om det är rätt eller nromalt eller inte.

Om du sen har inlägg som hör hemma i en tråd om hinder, skriv dem där. Ingen har kastat ut dig, den funktionen finns mig veterligt inte.

- Jo, det gjorde ni :) den "Karolina P." skrivit till mig hela tiden: "Ut! och följde efter mig till min tråd och skrev här också: "Börja inte tråden".
Ni får skriva då här i reglerna: "Alla, som har sin åsikt - ut!" :)))

- Jo, det gjorde ni :) den "Karolina P." skrivit till mig hela tiden: "Ut! och följde efter mig till min tråd och skrev här också: "Börja inte tråden".
Ni får skriva då här i reglerna: "Alla, som har sin åsikt - ut!" :)))

Men herregud, var nånstans får du det till att jag ska ta ansvar för vad en karolina skriver i en annan tråd? Och vad hon skrev (jag sökte upp tråden) var ju mest att du verkar ha bestämt dig vad som är rätt svar redan innan och att vi i detta forum gillar filuftsliv.

Är du ute efter att spela offer eller vad är det? Du är inte moderator, även om du tycks trod et då och då. Det äger ingen tråd, den tillhör alla som skriver och läser i den.

sluta nu att tillskriva personer åsikter de inte har eller sagt. Då jag ifrågasätter att du citerar mig om saker i en tråd jag inte ens skrivit så kommeer du dragande med Karolina. Om du har problem med hennes inlägg besvara då dem, det är vanlig netiquett

du skriver om att alal ska vara trevliga, men du gör inget för att vara det själv tycker jag. Du missförstår hej villt och blandar ihop som du vill.

Men herregud, var nånstans får du det till att jag ska ta ansvar för vad en karolina skriver i en annan tråd?
du skriver om att alal ska vara trevliga, men du gör inget för att vara det själv tycker jag. Du missförstår hej villt och blandar ihop som du vill.

- Nej, visst det var hon som sagt det bara, men ingen har sagt åt henne någonting för det - hon slutade inte det, innan jag skrivit redan till henne: "Du äger inte forum, du har ingen rätt att säga så".
Men eftersom alla ni läser allt hon skrivit till mig och säger ingenting emot det - då tänker jag att ni är allihopa med hennes åsikt. Eller hur? :)
Det låter ju otäckt, när människor skriker: "Ut!" för ingenting - bara att man säger sin åsikt. Däremot säga "börja inte tråden". det är ju inte hon (eller någon annan) som betsämmer här. Jag säger bara vad jag tycker (och från början var det bara snäll) - varför börjar ni svara så agressivt? Visst svara man tillbaka samma :) Eller måste man vara snäll mot er trots allt? :) Det är för mycket, tycker jag :)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kasgus01 Vad är detta för fjällrävensovsäck? Allmänt om friluftsliv 3
Picea Är det tillåtet att ta ut avgifter på ställen där allemansrätten gäller? Allmänt om friluftsliv 314
Elvah SJ - bara en resa är bokningsbar då jag tänkt åka Allmänt om friluftsliv 19
Livetiskuggan Vad är vanligast? Allmänt om friluftsliv 9
Anders Hermansson Debatt: Är allemansrätten hotad? - av ett uppluckrat strandskydd Allmänt om friluftsliv 74
Anders Hermansson Debatt: Är friluftsvärlden en manlig domän? Allmänt om friluftsliv 24
HasseQ Folk är klena nuförtiden ? Allmänt om friluftsliv 40
thureb Grå burk. Vad är det? Allmänt om friluftsliv 5
veni Hur nöjda är ni med organiserade gruppresor till avlägsna platser, ex. Kilimanjaro? Allmänt om friluftsliv 6
Ulke Vad är ett Akka 3 anno -92 värt? Allmänt om friluftsliv 5
fowwe Är friluftslivet i fjällen jämställt? Allmänt om friluftsliv 103
AndersSupertramp Jag är skitnödig - hur gör jag ... Allmänt om friluftsliv 9
WildlifR Nån som är sugen på en överlevnadsresa i naturen ca 1 månad (helst en tjej) Allmänt om friluftsliv 1
Alexxx08 Hur farliga är myr? Allmänt om friluftsliv 5
daniellaa Solcell driven power bank är det nödvändigt? Allmänt om friluftsliv 40
Tundraman Vad är friluftsliv för dig.... Allmänt om friluftsliv 13
HannesB Vilken kniv är bäst? Allmänt om friluftsliv 33
stenblock Allemansrätten är jättebra Allmänt om friluftsliv 45
cc22 Kläder när det är kallt Allmänt om friluftsliv 29
veni Är det här en i iordninggjord tältplats? Allmänt om friluftsliv 4
seobserver Är risktagandet förändrat i friluftslivet? Allmänt om friluftsliv 31
saraabeiramar Säkerhetsutrustning på vinterfjället- när är vad nödvändig? Allmänt om friluftsliv 18
Det är då det stora vemodet rullar in Allmänt om friluftsliv 15
Jimsson Är detta en sik? Allmänt om friluftsliv 12
Gamling Hm, är jag gnällig eller har folk blivit lata? Allmänt om friluftsliv 41
Schneeberger Gå iland där någon redan är? Allmänt om friluftsliv 41
tomhylsan Vandring är bra för hjärnan Allmänt om friluftsliv 3
Siol Köpa kängor, men står att dom bara är för korta turer? Allmänt om friluftsliv 4
Polarnatt Är vi skrockfulla? Allmänt om friluftsliv 14
Still Alive Hut vanligt är vandring utanför leder på låglandet? Allmänt om friluftsliv 24
stenblock Anser jägare/fiskare att vandring är meningslös hobby? Allmänt om friluftsliv 37
greendanger Fjällrävens grundare Åke Nordin är död Allmänt om friluftsliv 2
Kal-P-Dal Är elden ett MÅSTE? Allmänt om friluftsliv 156
SkogCarro Vad är "Dörn"? Allmänt om friluftsliv 5
bergtagen.skogstok Är det jantelagen som spökar? Allmänt om friluftsliv 36
johan.danforth Vilka blommor är detta? Allmänt om friluftsliv 18
Softboll Vilket är det största problemet vid längre vandringar/ camping? Allmänt om friluftsliv 13
GustavF. Att respektera naturen, vad är förnuftigt? Allmänt om friluftsliv 79
Piffy Vem är Friluftsmänniska ? Allmänt om friluftsliv 21
glenn o.c. Hur viktigt är friluftslivet för er Allmänt om friluftsliv 17
Tvivlaren Bildfråga, Varifrån är bilden? Allmänt om friluftsliv 3
Mike C Vad är detta? (bifogad bild) Allmänt om friluftsliv 5
PetNor Tågpriser till fjällen är hutlösa, eller? Allmänt om friluftsliv 22
päeng Vad är detta? Allmänt om friluftsliv 4
jonnya När är det myggsäsong i Norrland/Lappland? Allmänt om friluftsliv 11
hassex Så kan det gå när inte Mamma är med Allmänt om friluftsliv 20
Akkajonte När är du i fjällen ? Allmänt om friluftsliv 5
seon Äventyr, vad är det? Allmänt om friluftsliv 21
asp Nu är det bevisat Allmänt om friluftsliv 2
annasi Friluftsliv & "normalt" jobb - en enkel fråga! Allmänt om friluftsliv 8

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg