För egen del handlar vintercamping inte enbart om "att utmana sig själv i disciplin". Jag älskar att vara ute och att tvingas sitta inne vid någon tid på året känns som en inskräckning av min frihet. Då jag har ett stort frihetspatos avskyr jag sånt som jag upplever som frihetsinskränkningar. Det andra skälet till att jag gillar vinterncamping är att det generellt sett blir mer ensamhet då än under sommarhalvåret. För det tredje så gillar jag kyla. Jag håller däremot med dig om att man skall veta vad man gör vid utesovning i sträng kyla. Marginalerna är små.Det finns jungelolja mot myggen eller Mygga ifrån Apoteket och jag vågar påstå att Mygga roll on är effektivare, även om jag nu kommer få 100 inlägg där jag har fel ifrån folk norr om Polcirkeln...
Att campa på vintern handlar bara om att man vill utmana sej själv i disciplin, för marginalerna vid 10 eller 15 minus är kallt som satan och vid 15 minus så fryser definitivt ALLT!!
Ska man tälta i den temperaturen så måste man veta exakt vad man gör, för annars blir det förfrysningsskador eller kallbrand!
Hur viktigt är tältet?
- Trådstartare MrP
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
Viktigt! Kan huggorm anv dragspelsgång när den tar sej frsm
- Börjat av Ebjorklund
- Svar: 3
-
-
-