Intressant hur "ensamheten" har utvecklats! I "min" tråd handlade det inte om partners, men visst, avsaknad av partners är just ensamhet, under förutsättning att man tillåter sig känna/uppleva ensamhet! Fast visst kan man känna ensamhet även i en tvåsamhet!
Fast att gå så långt att försöka hitta en partner bland de som söker ensamhet vet jag inte om det är så konstruktivt. Fast det finns ju alltid Yin och Yang.
Så Goldy, vi har lite av samma funderingar, utan att jag för den delen inte la in ett eventuellt partnerskap i bilden.
Fast visst är det skoj att vara två som delar upplevelser! Eller tre, eller........
Jag vill tacka alla er, som skriver med adekvata och konstruktiva svar nu!
"men visst, avsaknad av partners är just ensamhet"
-Ja, precis det jag menade! Det problemet ville jag undersöka!
"Fast visst kan man känna ensamhet även i en tvåsamhet!"
- Och det här är andra problem, som man kan börja tråd med!
"Fast att gå så långt att försöka hitta en partner bland de som söker ensamhet vet jag inte om det är så konstruktivt. "
- En fråga - varför letar de ensamheten? Är det normalt för männsikor - att leta efter ensamheten?
"Fast det finns ju alltid Yin och Yang."
- Stämmer det för alla människor, eller bara för alla, utom svenskarna?
"vi har lite av samma funderingar"
- Förlåt - jag såg din tråd, men bestämmde att börja min egen. Egentligen, har aldrig tänkt på det (inte än iaf

), men de gjorde mig arg så i den andra tråden ("Hinder för friluft"), så ville jag bara svara "tillbaka" med lite otäcka svar till dem
Men sedan visst ville jag samtidigt lite diskutera om de tankarna, som kommer under livserfarenheten.
Jag ser att du har samma lite intresse som jag - där är literaturen med (fast jag inte skrivit om det i min profile). Nu tänker jag - vi läser kanske för mycket böckerna och tänker för mycket om livet?