Varför klagar folk jämt på jägare???

Jägare är generellt sett okunniga, ointresserade av vår natur och i mångt och mycket naturhatare.
Lågutbildade män på landsbygd i mångt och mycket.


Naturhatet frodas på jaktforum hos Svensk jakt, Jaktjournalen och Jakt o Jägare.
Ett patetiskt gäng rovdjurshatare framförallt men även förakt mot allt möjligt i vår gemensamma natur.

Där har du nog svaret på rätt mycket.

En ganska pervers hobby att posera med likbilder på djur om vi ska vara ärliga.
Jag förstår att du inte accepterar jakt. Men om jakt bedrivs på rätt sätt, vad säger du då?
 
För att ge ett svar till rubriken på tråden - jägare dödar djur istället för att ta en bild på de försvinnande få som finns kvar.
Människan har en märklig förmåga att tro att den inte bara står över naturen utan dessutom tror att den kan bestämma över den trots att det har visat sig att kunskapen för att förstå helheten saknas.
Beslut fattas på religiös grund (tro, inte vetskap)
Enligt forskarna så är vi mitt uppe i det sjätte massutdöendet och det är inte säkert vi själva kommer att överleva det som art. Insekterna har minskat med 70%.
Jag minns när man var tvungen att stanna bilen sommartid för att tvätta bilrutan från döda insekter
då det inte gick att se ut längre. Så gammal är jag.
Jag vet inte varför så många insekter dör ut och minskar i antal. Jag gissar på gifter som DDT som inte försvinner med tiden och som fortsätter att ta kål på nya generationer, klimatförändringar, byggen och gräsmattor. Utan insekter som pollinerar blir odling omöjlig. Männisikan har tagit 80% av landmassorna på planeten utan någon hänsyn till andra varelser.
Det jag märker är att fåglarna behöver extra mat för det finns inte tillräckligt för dem att äta längre.
Samtiliga djur jag har träffat de senaste 16 åren har varit desperat hungriga (jag bor i tält i skogen)
Det jag vet är att allt hänger ihop i en lång kedja och tar man bort länkar från den kedjan så drabbar det oss själva till slut.
Att klamra sig fast vid jägar/samlar sättet att leva är inte hållbart.
 
För att ge ett svar till rubriken på tråden - jägare dödar djur istället för att ta en bild på de försvinnande få som finns kvar.
Människan har en märklig förmåga att tro att den inte bara står över naturen utan dessutom tror att den kan bestämma över den trots att det har visat sig att kunskapen för att förstå helheten saknas.
Beslut fattas på religiös grund (tro, inte vetskap)
Enligt forskarna så är vi mitt uppe i det sjätte massutdöendet och det är inte säkert vi själva kommer att överleva det som art. Insekterna har minskat med 70%.
Jag minns när man var tvungen att stanna bilen sommartid för att tvätta bilrutan från döda insekter
då det inte gick att se ut längre. Så gammal är jag.
Jag vet inte varför så många insekter dör ut och minskar i antal. Jag gissar på gifter som DDT som inte försvinner med tiden och som fortsätter att ta kål på nya generationer, klimatförändringar, byggen och gräsmattor. Utan insekter som pollinerar blir odling omöjlig. Männisikan har tagit 80% av landmassorna på planeten utan någon hänsyn till andra varelser.
Det jag märker är att fåglarna behöver extra mat för det finns inte tillräckligt för dem att äta längre.
Samtiliga djur jag har träffat de senaste 16 åren har varit desperat hungriga (jag bor i tält i skogen)
Det jag vet är att allt hänger ihop i en lång kedja och tar man bort länkar från den kedjan så drabbar det oss själva till slut.
Att klamra sig fast vid jägar/samlar sättet att leva är inte hållbart.
??? Vad är ditt syfte med ditt inlägg???
 
Jägare är generellt sett okunniga, ointresserade av vår natur och i mångt och mycket naturhatare.
Lågutbildade män på landsbygd i mångt och mycket.


Naturhatet frodas på jaktforum hos Svensk jakt, Jaktjournalen och Jakt o Jägare.
Ett patetiskt gäng rovdjurshatare framförallt men även förakt mot allt möjligt i vår gemensamma natur.

Där har du nog svaret på rätt mycket.

En ganska pervers hobby att posera med likbilder på djur om vi ska vara ärliga.
Va ???
 
Många knäppa inlägg här. Det är väl självklart att olika populationer av djur bör hanteras och hållas på lämplig nivå. Samt lite nöje och tradition och kött i frysen oxå ! Kanske dags att börja med renjakt oxå, det verkar finnas lite väl många, haha - Skojar lite ! :)
 
Jägare är generellt sett okunniga, ointresserade av vår natur och i mångt och mycket naturhatare.
Lågutbildade män på landsbygd i mångt och mycket.


Naturhatet frodas på jaktforum hos Svensk jakt, Jaktjournalen och Jakt o Jägare.
Ett patetiskt gäng rovdjurshatare framförallt men även förakt mot allt möjligt i vår gemensamma natur.

Där har du nog svaret på rätt mycket.

En ganska pervers hobby att posera med likbilder på djur om vi ska vara ärliga.

:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Lågutbildningen i vissa ämnen sträcker sig tydligen även långt utanför landsorten tillsynes.

Har du ens upplevt en jakt (inte webbaserat uppmålad av SRF/Djurfront/NSF) i verkligheten ?
 
Senast ändrad:
Man undrar vad ær vitsen med att skjuta Lo, Bjørn, Ræv, Grævling och Nøtskrika ?!
Vi måste ju æta men vem æter dessa djur ?

Det är ju många som äter Björn, känner även de som ätit Nötskrika och dom ska tydligen smaka utmärkt.

Räven jagar man mest för att hålla balans i viltstammen då skinnen numera har ringa bruks och även ekonomiskt värde.
 
Jag har ätit björn en gång, serverad på ett smörgåsbord på Skokloster för länge sedan. Jag var liten då, men som jag minns smakade det mycket gott. Har undrat sen dess varför det kallades björnskinka och inte björnstek, för det var en stor stek. Björnen är väl ingen gris heller.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Norrbottningen Rekormånga björnar skjutna på årets skyddsjakt i Norrbotten. :( Jakt 10
lsjonsson Länsstyrelserna vill gärna ha foton från våra åtelkamrerer på de stora rovdjuren... Jakt 7
lsjonsson Inbrottstjuv fastnade på bild vid jaktkoja Jakt 0
lsjonsson Vildsvin i Västerbotten – fångades på bild av viltkamera Jakt 12
lsjonsson Jakttid säsong 3 på SVT 2 4/6 kl. 18.00 Jakt 0
ramsis_iv Skytteträning på luftgevärsmåltavla? Jakt 16
bjed0001 Åteljakt på varg? Jakt 18
ödemark Färg på jaktkläder Jakt 10
MariaFia Nyfiken på jakt, jaktskytte och jakthundar? Jakt 0
j_stellan Skyddsjakt på svanar och tranor Jakt 47
graylingman Licensjakten på varg ökar acceptansen... Jakt 77
mindful Toppjakt på skogsfågel Jakt 5
peter1959 Vad är på gång ? Jakt 2
Macerill Vill du tjäna pengar på ditt jaktintresse? Jakt 0
Toffs. Vildsvin på 500kg! Jakt 20
lester Vinterjakt på ripa! Jakt 1
mydeza Vildsvinshot mot hundar väcker krav på kontroll! Jakt 1
Vandrare Skyddsjakt på älg? Jakt 14
Ulvang Vill ha tips på en bra jakttidning! Jakt 4
Nirrebosse Har ni tänkt på att en stor jaktjeep är miljövänlig? Jakt 76
KLAGER Skyddsjakt på hundar? Jakt 53
niben nyfiken på jakt! Jakt 9
mahas Tips på ripdalar i Gällivare fjällen. Jakt 0
Tolvan Söker bild på björnskit Jakt 4
frarol snöskor OCH stighudar på fjället Jakt 3
frarol snöskor eller stighudar på fjället?? Jakt 3
KLAGER Höstjakt på bärplockare Jakt 6
HenrikM Vinterjakt på ripa Jakt 6
Nemo Vapen på snöskoter Jakt 4
johannordh Problem med portningen på MARLIN 1895 GS Jakt 9
marjon Handla på nätet Jakt 9
lester Vapen på skoter Jakt 1
vizsla Tips på patron .22lr ripjakt Jakt 6
KLAGER Jakt på vems villkor? Jakt 7
Ulf J Jaktforumet på plats Jakt 4

Liknande trådar