Varför klagar folk jämt på jägare???

Nej, det är den ju inte.
Det finns mycket konstiga omskrivningar när det kommer till mat.

"FläskYtterfile" tex är inget annat än fläskkotlett i annat format.
"Haburgerkött" är Hästkött osv.

Har ännu aldrig lyckats se "Grillraketen" i skogen, kanske är dom skygga ?
Nja, men ord som fläskytterfilé är ju den moderna handelns påfund för att lura folk att något är bättre än det är. Björnskinkan serverades på en slottsrestaurang för mer än 50 år sen. Så jag tänkte att det är väl så björnstjärt kallas helt enkelt.

Hamburgerkött är förstår ett försök att maskera ursprunget. Inte applicerbart på björnskinkan då det forfarande framgår klart vilken del det är och från vilket djur.

Vad säger jägarna här? Heter det björnskinka eller björnstek?
 
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Lågutbildningen i vissa ämnen sträcker sig tydligen även långt utanför landsorten tillsynes.

Har du ens upplevt en jakt (inte webbaserat uppmålad av SRF/Djurfront/NSF) i verkligheten ?
Jag har mer erfarenhet av rovdjur själv här inne än alla andra tillsammans.
Mer erfarenhet av djur/natur än de flesta rent generellt. Så vart vill du komma?
 
Jag förstår att du inte accepterar jakt. Men om jakt bedrivs på rätt sätt, vad säger du då?
Där har du helt fel.
Jag accepterar jakt. Faktum är att jakt är ett måste. Men inte på rovdjur eller andra (i sverige) rödlistade arter.
Trofejakt har ingenting i Sverige att göra.

Finns noll anledningar att jaga Räv, Grävling, Björn, Lo, Varg, Nötskrika, Fjällripa, Säl och annat.

Vi lider enorm brist på rovdjur (vilket i sin tur gör att vi själva måste jaga bytesdjuren för att hålla stammarna i schack...). Så det blir ju otroligt fel i båda ändarna.

Sluta jaga rovdjur på det här sättet som är en skam för Sverige och som uppmärksammas internationellt varenda gång det drar igång.

Jakten på rovdjur har heller inget folkligt stöd överhuvudtaget utan är en framlobbad "sak" ifrån jägarorganisationerna pga sitt naturhat och i mångt och mycket perversa hobby att posera med likbilder på tuffa rovdjur.
 
Via Svenska Rovdjursföreningen gissar jag, i så fall hoppas jag du inte blandar ihop erfarenhet med indoktrinering ?

Eller jobbar du möjligen på Statligt uppdrag i fält ?
Inte alls. Enbart personligt intresse/hobby.

Bland annat tänkte jag bli den första personen på jorden någonsin att ha sett alla arter av kattdjur på jorden (42st). Så det håller mig igång :)

Rovdjursföreningen är mycket bra. Bli medlem och prata för våra rovdjur du med!
 
Jag har mer erfarenhet av rovdjur själv här inne än alla andra tillsammans.
Mer erfarenhet av djur/natur än de flesta rent generellt. Så vart vill du komma?
Sitter du inte på en väldigt hög häst med det här inlägget?
Det blir lite sandlådenivå där barn kivas om vems pappa som är bäst.
 
Att hacka på det man ogilla eller inte begriper är liksom religiösa eller politiska påhejare samma fenomen. Det är inte baserat på rationella grunder utan på känslor. Själv har jag jagat och haft många naturupplevelser utan bössa. Att avnjuta en god måltid med mat man själv skördat från skogen, sjön och jorden skänker en speciell tillfredställese.
Givetvis har jag blivit påverkad av obildades framgångar med att lyckas med bluffen naturskyddsområde av planterad utmark.
 
Inte alls. Enbart personligt intresse/hobby.

Bland annat tänkte jag bli den första personen på jorden någonsin att ha sett alla arter av kattdjur på jorden (42st). Så det håller mig igång :)

Rovdjursföreningen är mycket bra. Bli medlem och prata för våra rovdjur du med!

Alltid kul med djur och natur.

Tror inte det är någon bra ide att gå med i SRF då jag själv är jägare.

Det finns en liten högljud klick jaktmotståndare framförallt i och kring våra storstäder som trots dålig koll på hur jakt fungerar låter och hörs väldigt mycket på internet med god draghjälp av bla Svenska Rovdjursföreningen, Naturskyddsföreningen, Jaktkritikerna, Hunt Saboters, Miljöpartiet, och vissa Ornitologföreningar mf.

Jakten har en mycket hög acceptans i Sverige, runt 88% har det visat sig i undersökningar, så ovanstående organisationers höga tonläge speglar inte vad folk i gemen tycker om jakt.
 
Folk kan tycka vad de vill om jakt men det är uppenbart att antal rovdjur, antal älgar etc är politiska frågor som man kan ha olika åsikter om.

Är mer insatt i norska än svenska förhållande och här är det tydligt att det lilla antalet rovdjur som finns beror mycket på att man ska värna fritt gående får och renar. Om ett rovdjur äter några får så blir de helt enkelt dödade.

I Sverige är det väl rendriften som håller nivån av vargar till 0 i stora delar av Norrland och ett mindre antal av andra rovdjur.

På den andra sidan så är jakt på älg och annat nödvändigt för att hålla populationen på en rimlig nivå (fler rovdjur hade dock hjälpt till med det).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Norrbottningen Rekormånga björnar skjutna på årets skyddsjakt i Norrbotten. :( Jakt 10
lsjonsson Länsstyrelserna vill gärna ha foton från våra åtelkamrerer på de stora rovdjuren... Jakt 7
lsjonsson Inbrottstjuv fastnade på bild vid jaktkoja Jakt 0
lsjonsson Vildsvin i Västerbotten – fångades på bild av viltkamera Jakt 12
lsjonsson Jakttid säsong 3 på SVT 2 4/6 kl. 18.00 Jakt 0
ramsis_iv Skytteträning på luftgevärsmåltavla? Jakt 16
bjed0001 Åteljakt på varg? Jakt 18
ödemark Färg på jaktkläder Jakt 10
MariaFia Nyfiken på jakt, jaktskytte och jakthundar? Jakt 0
j_stellan Skyddsjakt på svanar och tranor Jakt 47
graylingman Licensjakten på varg ökar acceptansen... Jakt 77
mindful Toppjakt på skogsfågel Jakt 5
peter1959 Vad är på gång ? Jakt 2
Macerill Vill du tjäna pengar på ditt jaktintresse? Jakt 0
Toffs. Vildsvin på 500kg! Jakt 20
lester Vinterjakt på ripa! Jakt 1
mydeza Vildsvinshot mot hundar väcker krav på kontroll! Jakt 1
Vandrare Skyddsjakt på älg? Jakt 14
Ulvang Vill ha tips på en bra jakttidning! Jakt 4
Nirrebosse Har ni tänkt på att en stor jaktjeep är miljövänlig? Jakt 76
KLAGER Skyddsjakt på hundar? Jakt 53
niben nyfiken på jakt! Jakt 9
mahas Tips på ripdalar i Gällivare fjällen. Jakt 0
Tolvan Söker bild på björnskit Jakt 4
frarol snöskor OCH stighudar på fjället Jakt 3
frarol snöskor eller stighudar på fjället?? Jakt 3
KLAGER Höstjakt på bärplockare Jakt 6
HenrikM Vinterjakt på ripa Jakt 6
Nemo Vapen på snöskoter Jakt 4
johannordh Problem med portningen på MARLIN 1895 GS Jakt 9
marjon Handla på nätet Jakt 9
lester Vapen på skoter Jakt 1
vizsla Tips på patron .22lr ripjakt Jakt 6
KLAGER Jakt på vems villkor? Jakt 7
Ulf J Jaktforumet på plats Jakt 4

Liknande trådar