Tierras hemsida...

Jösses...
För att återknyta till nån annan diskussion på annan plats:
Är man bara ett varumärke eller har man några produkter ;)

Och är det här ett bra sätt att bygga varumärke? (svarsförslag: "nej")
Känns väldigt "pre IT-bubbla" att leka med tuff Flash för att det går, utan att fundera på varför besökaren överhuvudtaget besöker sajten.

En ledande fråga till:
Skulle man göra så här i en butik? Gömma produkterna?

Liknande diskussion från 2006:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=40618
 
Ska man skratta eller gråta ?!

Försökte verkligen hitta till produkter, men efter tio minuter hade jag inte kommit nånstans och gav upp...

Bilden är från Yosemite National Park i USA och eftersom jag tillbringat mer än två år i den dalen och känner den bättre än min egen ficka, så känns det lite snopet att inte ens hitta till produkterna.

Snygg bild på Half Dome! Det går ju att se flera av klätterlederna där, någon som sett nån klättrare på väggen?

Känns som ett första-april-skämt!

peace
 

clindh

Forumvärd
"OK" om det där nu vore en kampanjsajt, men som Tierras huvudsajt för att snabbt hitta produktinfo ... platt fall.

Att leta plagg är ju helt ointressant och jobbigt, det roliga med sajten blir att studera Yosemite i detta duktigt högupplösta panorama. Det hade varit roligare om det gick ut på att hitta människor i bilden, utförandes olika aktiviteter, som alla bar något Tierra-plagg. Det hade varit lite mer imponerande...
 
Hmm, håller med här. Vilken dålig sida!
Svårt att hitta info. Uppenbarligen bryr de sig inte om alla de som sitter på en gammal dator eller en långsam uppkoppling.

Sen var inte informationen om produkterna särskilt utförlig. Fast plus i kanten ska de ha; den fungerade iallafall bra i Firefox...
 
När jag slutligen hittat produkterna (det är helt insane att det inte finns någon genväg för dom som inte har tid att leka) så lyckades jag inte få dem att visas i helbild utan halva plaggen låg utanför ramen. Försökte zooma ut men då fick jag börja om igen och leta i horisonten...
Får mig att tänka på nittiotalet och meningslösa it-boom-siter.
 
Ha ha, ja "lätt, snabbt och överskådligt" verkar inte ha varit Tierras ledmotiv när de designade sidan. Iofs får sidan på detta sätt lite uppmärksamhet. Men som användare av många produkter Tierra salufört... nej sidan passar inte mig alls. Gör om, gör rätt! :cool:
 
Fullständig bakläxa

Jag hade för många år sedan en chef som ofta sa ”innan ni ändrar något ska ni ställa er frågan Till vilken nytta för kunden? Har ni inget bra svar på denna fråga, så ge sjutton i att göra någon ändring”

Min slutsats: Fullständig bakläxa

Per
 
Men det funkar!

jag vara ju bara tvungen att gå till sidan efter er reklam. Är det det som kallas viral marknadsföring ( sjukdomsalstrande... ).

Dagens stora underhållniongen men jag har inte hittat produkterna än!

/Andreas
 
Hmmm...

Något är fel om man känner att det behövs ett 20 sekunders intro (nej jag har inte mätt) för att instruera besökarna hur de ska navigera på sajten (ja jag vet att man kan hoppa över det).
Jag har inte heller musdragit mig runt så mycket på sajten (orkar någon det) men jag tycker det helt enkelt verkar saknas innehåll (inte tierra ensamma om) och att det här är någon typ av (hjältemodigt, dumdristigt kalla det vad du vill) försök att fylla denna tomhet...

Det talas ganska mycket om användbarhet och tillgänglighet på webben nu för tiden. Jag har den här sajten som mitt bästa skräckexempel just nu.

Inte så lyckat va...
/Tjo
H
 
Jag har skickat ett mail till Tierra, i detta säger jag kort att de har bra produkter men att den nya hemsidan inte tilltalar mig det minsta. :(

Vill någon göra detsamma så varsågod: info@tierra.se

Får jag något intressant svar så delger jag er givetvis detta. :)
 
Liknande trådar

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg