Beskriver man sina icke äventyrande medmänniskor som levande i de oförverkligade drömmarnas dystra skugglandskap och som innekatter och soffpotatisar, får man nog också, på ett publikt forum, riktat till allmänheten, räkna med att bli lite ifrågasatt när man ondgör sig över att folk ifrågasätter det man annars själv så välvilligt vill torgföra.
Det var en synnerligen konstig tolkning av vad jag framförde.
Jag pekade absolut inte finger åt någon annans liv, leverne eller livsval. Om det på något sätt kan tolkas så och jag varit otydlig eller klumpig ber jag om ursäkt.
Jag skrev att jag inte kan tänka mig att leva den sortens liv. Detta innebär inte på något sätt att jag anser att min väg är den rätta eller att andra ska tycka det. Om man väljer att vara innekatt eller soffpotatis är det helt OK på alla sätt, speciellt för den som tagit beslutet för det är antagligen personen i frågas val, medvetet eller omedvetet. Om den livsstilen får personer att må bra så är det det enda som räknas. Vad andra tycker är ovidkommande. Det finns inga rätt eller fel angående hur man lever sina liv, så länge den aktuella livsstilen inte skadar andra.
I min lilla värld är det primära här i livet att må bra. Jag mår bra av att förverkliga mina drömmar. Andra individer mår bra av andra saker, men drömmar om framtiden är ofta synonymt med planer och mål och hur man än vänder och vrider på det kan vi nog vara överens om att vi alla strävar mot en bättre existens på ett eller annat sätt. Det finns säkert lika många alternativa livsmål som det finns individer på planeten jorden. Alla är vi olika.