Hur går det med Micran, är du nöjd än så länge? Jag har själv funderat på att hänga en sådan på min nyckelknippa. Tyvärr har jag inte lyckats hitta någon affär som säljer dem till ett bra pris. I den lokala affären är de löjligt dyra.Strykarräven; sa:Oroa dig inte Paul, jag har just sålt min F1:a och dessutom köpt en Leatherman Micra, så vartåt min knivsamling lutar borde vara rätt uppenbart. Måste slipa upp min Mora dock, och flickvännens, båda är lite slöa.
Nä, men den här tråden har redan gått flera varv runt, en del klokt och en hel del oklokt har yttrats. De flesta inläggen efter sida 20 har bara varit upprepningar, vilket visar att ingen ids läsa en så lång tråd. Men kul var det!
Hur skall du slipa din Mora? Vilken Mora är det förresten, en 2000? När det gäller Mororna så har jag tre klara favoriter: Mora Camping, Mora 2000 (självklart) och Mora Viking. Den senaste har ett urholkat handtag där man kan stoppa in diverse attiraljer som t ex tändstål (om man tar bort greppet på tändstålet)!
Frosts Mora Camping (15 cm långt kolstålsblad, bubinga handtag, läderslida)
KJ Eriksson Mora 2000 (presentation överflödig)
Frosts Mora Viking (10 cm långt kolstålsblad, ihåligt plasthandtag, plastslida)
I övrigt tycker jag att det skulle vara synd att låta den här tråden dö. Tänkte att vi kanske kunde slå det tidigare rekordet: "Dyra Knivar".
Ha det bra,
~Paul~