konservera/lagra vatten?

Vad har du för bra plastdunkar som tål kokande vatten?

Vanliga dunkar 2,5,4 och 5L liters spolarvätske/t-doje dunkar eller T-Blå färdigblandade i 1,5 liters flaskor - testade just den sistnämda och det var samma där.

Iaf så har dom ibland blivit omladdade i terrängen med kokat/partikel och kolrenat från sumpvatten råvara och stått nån månad och sedan öppnats och jag har prackat på folk vattnet - ingen har kunnat ana skillnad mellan finvatten ur kranen i blindtest.

Tror faktiskt inte vattenlagring är problem även över längre tid bara man uppräthåller god hygien

Jag ska lagra vatten och hittade den här sidan och eftersom alla verkar tro bra om svensk kranvatten som har runt 5 i ph värde så tänkte jag tillägga att svensk kranvatten har för lågt ph-värde och är väldigt ohälsosamt och dött vatten. Vatten ska ha runt 7,3 i ph för att vara hälsosamt vatten för en människa har runt 7,3 i ph i blodet.

Så även om ni lagrar svenskt kranvatten så bör ni rena OCH alkalisera vattnet för att göra det levande och nyttigt.

Det är även orsaken till cancer dvs att folk driker dött vatten och äter tillagad dvs död mat istället för råkost.. vilket den tyske vetenskapsmannen Otto Warburgsyresätta blodet dvs hhöjja ph-värdet på blodet och cancern kan inte överleva.

Planeten är rund och vattnet flyter runt hon så det är nog bara fantasier när alla svenskar håller på och skryter om hur bra svenskt kranvatten är bara för dom inte kan erkänna för sig själva att Sverige kanske inte är ett sånnt ofarligt paradis som så många tror.

Testa eran kranvatten själva.. Vi har testat i några städer I Sverige och dom visade 5 i ph allihopa så jag antar att det är likadant över hela Sverige.

Folket vet inget om dött eller levande vatten, eller hur cancer uppstår..

Men dom som styr så kranvattnet har 5 i ph vet garanterat att det är ohälsosamt vatten.

När man ställer ett glas vatten i solsken eller fullmånesken så både renas och alkaliseras vattnet dvs ph värdet ökas och det blir det hälsosammaste vattnet på planeten om man låter det stå i sken i 24 timmar. Glasburkar är bra att ha.

För er som inte kan hantera verkligheten så är allt detta ett skämmt och för er som kan hantera sanningen.. kolla upp erat ph-värde på vattnet och berätta om jag ljuger eller om svensk vatten är dött.

Man är vad man äter men även vad man dricker och ingen kan hålla sig frisk i längden när man äter och dricket dött hela livet. Därför folk blir sjuka och alla låtsas som att ingen vet varför folk blir sjuka.

Jag kör nog utan alla tillsatser när jag lagrar vatten för jag vet att alger behöver solens strålar och syrefattigt vatten så om jag låter det vattnet stå mörkt alltid så tror jag det håller i evigheter..

Men såklart så kör jag det svenska kranvattnet genom ett filter som både renar och alkaliserar vattnet. Så tyvär gott folk, svenskt kranvatten är inte vad ni tror och planeten är rund så det spelar ingen roll om ni inte förgiftar vattnet för om dom gör det på andra sidan plneten så kommer det hit också för vattnet flyter runt planeten som blod flyter runt i våra kroppar.

Reninverkena tillsätter typ kaustiksoda i doseringsmaskin så man balanserar upp vattnet mot det basiska.
Detta för att skona rör , ytvattentäkter kalkas istället för att hålla t.ex tungmetaller mer stabila i sedimentet.

Man behöver inte ha gesihakulor på kreattiva ställen,vifta me trollspön , rikta in ett kärl i kristallglas mot Pluto,Neptunus eller Sirius.Coralisvirvla eller centrifugera vattnet i 400g under fullmåne medans man kramar en astralkristall och hoppart jömfota.

Men som sagt detta kan ju bli en intressant diskussion

Bilagor

• asflabbgarv.gif
    asflabbgarv.gif
    1.2 KB · Visningar: 741
Kommunala reningsverk dödar bakterier och annat med högenergi UV-ljus. Det är så ljust att när det skall bytas lampa måste strömmen brytas av omsorg om ögonen på operatören.
Det finns två vid varje vattenverk så inget obelyst vatten kommer ut i nätet.

Hur vatten i en syltburk en dag skulle vara bättre än det som vattenverken belyst begriper inte jag men jag är en enkel själ som intresserat mig för vatten i styft 50 år.

Men förväntat mig danser vid fullmånen åt rätt håll av hokuspokusinlägget ovan. Ser med spänning fram mot källor på dessa extrema pHn och vilken mätutrustning experten brukat?

Hur många Lux per kvadratmeter behövs och hur lång exponering för att verka?
go klunk

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Livetiskuggan Lägga potatis i kokande vatten Friluftsmat 7
salvion Fråga/råd: Hur tar man med sig och förvara vatten? Friluftsmat 32
Fjorr Kyla ned kokt vatten. Friluftsmat 4
sebkar Räcker det med kokande vatten till pulversoppa? Friluftsmat 11
HELLRIK Frystorkat på KALLT vatten? Går det är äta? Friluftsmat 19
såg Påsar att hälla varmt vatten i. Typ frystorkade maten som man bara häller i vatten. Friluftsmat 9
labbman Köp i affär och tillsätt bara varmt vatten... Friluftsmat 19
Still Alive Dricka vatten från sjö med algblomning? Friluftsmat 28
Purre84 Vatten, behövs rening? Friluftsmat 2
Öhrnell Metamat - gourmet på 4 dl kokhett vatten? Friluftsmat 13
Damberg Ziplock som tål kokande vatten? Friluftsmat 22
avslutad120523 Bevara vatten - hur länge ? Friluftsmat 9
micke112 Vatten Friluftsmat 8
jonny69 rena vatten Friluftsmat 31
hallonraden vatten och tillsatser Friluftsmat 6
My Nano Xinix KlearWater eller Xinix Xinix AquaCare för att rena vatten? Friluftsmat 12
Oootro Koka vatten = Säkert vatten? Friluftsmat 13
nenonen Rena vatten? Friluftsmat 10
jamo Dricka vatten från Mälaren? Friluftsmat 10
Wolf25 Vad simmade i mitt vatten? Friluftsmat 13
benny_bennytall.nu Dricka vatten i naturen? Friluftsmat 1
ballmtbk_22 VATTEN på låglandstur? Friluftsmat 9
Staffan Andersson Vatten? Friluftsmat 24
sma Vatten, bäst före? Friluftsmat 2
Sportbil Idiotfråga om vatten Friluftsmat 46
realout friskt vatten i asien? Friluftsmat 1
Vatten i bensinen! Tips på åtgärder. K-sprit. Friluftsmat 0
1145 Matlagning med bräckt vatten? Friluftsmat 4
Att rena vatten från bakterier??? Friluftsmat 13

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg