Vilken är den trista delen? Att folk är obildade, faktaresistenta och klimatförnekare eller att de blir kallade det? Själv har jag inga problem med att folk inte kan flyga trafikflyg, skriva algoritmer för maskininlärning eller beräkna båglängd hos en kurva. Problemen uppstår när folk som inte kan dessa saker gör anspråk på att vara med och bestämma över eller till och med mästra de som lagt mycket tid på att lära sig respektive område. Tänk om någon som aldrig ens öppnat en bok i ämnet kliver in i cockpiten på ett flygplan du sitter på och börjar tala om för piloten att han ska landa med en brantare vinkel. Eller att någon kontaktar driftschefen på Forsmark 1 och talar om att han kan höja trycket i reaktorkokaren utan risk.Precis, bra spanat. Det finns några klimattomtar & klimatmuppar här som hela tiden kallar alla andra för outbildade, faktaresistenta och klimatförnekare. Sånt är ju trist.![]()
I min värld kallas såna för idioter. Ungefär så ser jag på folk, som inte ens har en forskarutbildning börjar undervisa det internationella klimatforskarkollektivet om att det inte är nån fara med koldioxidutsläpp.