Underställ/underkläder?

Pain is good?

Krux; sa:
Hmmmm...mycket intressant diskussion. Måste man alltså ha särskilda kallingar för att fjällvandra...?
Det var faktiskt något jag aldrig tänkt på....kör med HM:s bomullsboxers (à 80 spänn) såväl till vardags, på jobbet och på vandringsturen. Men jag kanske får tänka om.....

(Fy vilket elakt inlägg....kunde bara inte låta bli med tanke på den för oss alla hajtäckprylhysterin)

Per

Så tyckte jag också ända tills jag fjällvandrade i blöta bomullskallingar och fick härliga, snyggt röda ränder i grenen. Varje steg var ett äventyr, jag försäkrar.

Och nej, jag är inte hysterisk (ännu i alla fall) ;-).

J

Observera att jag skrev "den för oss alla ...osv". Jag inbegriper alltså mig själv till dom som tycker att bra grejer oxå är en dimension av friluftslivet.
Om inte annat så är ju prylarna en källa till många kul debatter på ett sånt härna forum....:)

P

Norska Dovre boxershorts i ull

Jag tog nyligen upp ungefär den samma frågan på ett norskt forum, eftersom jag tycker att vanliga bomullskalsonger inte alls är konstruerade med tanke på friluftsliv.

Boxershots i bomull är lite bättre än vanliga kalsingar, då dom i alla fall är luftigare och skyddar mot skavsår, men de är fortfarande inte det optimala.
Våt bomull tar ju allt för lång tid att torka, och är hemskt att ha direkt mot huden.

Fick då tips om Dovre boxershorts i ull som i alla fall i Norge kan köpas på bl.a. OBS och Spar Kjøp, och förmodligen också på Magasinet i Oslo, eftersom dom säljer just Dovre-produkter.

Har inte provat dom än, men skall införskaffa ett par snarast.

Re: Norska Dovre boxershorts i ull

Svartkjelen; sa:
Magasinet i Oslo, eftersom dom säljer just Dovre-produkter.

Har inte provat dom än, men skall införskaffa ett par snarast.

Jag har mailat magasinet eftersom de finns på nätet, men de säljer inte till sverige :(.

J

Janus

Janus som nämndes på förra sidan säljs via:

CAI
TEL FAX E-POST HEMSIDA
0370-418 00 0370-481 01
VARUMÄRKEN
CAI STRUMPOR, UNDERKLÄDER, SKJORTOR, SULOR
CLAUDE MONET STRUMPOR, UNDERKLÄDER, SKJORTOR, SULOR
JANUS ULLTRÖJOR, ULLUNDERKLÄDER
RED CANYON STRUMPOR, SKJORTOR, UNDERKLÄDER
SILJANS STRUMPOR

Har inte kontaktat dom själv eftersom jag inte har något behov just nu. Är fullkomligt nöjd med mina Craft boxerkalsingar med vindskydd!! Kanske lite dyra men mycket mycket mjuka och sköna.

Magasinet sælger inte till Sverige ...

... Kanske Dovre sjælv kan vara till hjælp.

Dovre-JBS AS
Øvre Rælingsvei 176 . Postboks 94
2025 Fjerdingby
Tlf. 64 80 29 70 . Faks: 64 80 29 80
Mail: post@dovre-jbs.no

På hemsidan kan man se några avderas kalsingar:

http://www.dovre.com

Jag köpte just ett par Craft boxer för 129 pix på Stadium i Malmö. Dessa tänker jag använda på min första fjälltur om två veckor. De verkar vara helt ok.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
gynner Underkläder Fjällvandring 32

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg