Magsovare med armarna upp

Nu är det här lite sent men någon annan kanske har samma funderingar; Zenbivy kanske vore något. Det som gör dem unika är kombinationen quilt och "lakan" med huva som borde ge plats för armar också. Man kan koppla ihop dem och knäppa ihop quilten om det blir kallt och knäppa upp och ha det luftigt om det är varmt. Finns i lyxvariant (och väldigt lätt) och i mer ekonomiskt överkomliga varianter som är okej i vikt också. Med deras extra breda liggunderlag (eller annat märke om man så föredrar) så har de en riktigt bra lösning för alla som inte ligger blickstilla på rygg. Jag testade ett enkelt hemmabygge (lakan/huva av ett reselakan i siden och med enkel knäppning på den och en sovsäck som går att öppna och använda som quilt) som jag snodde ihop snabbt inför årets fjälltur för att testa principen och det funkade överraskande väl. Jag är inte sugen på att gå tillbaka till mumiesovsäck igen, åtminstone inte under vår, sommar och höst.
Länk: (x)
Zenbivy har blivit min lösning för tre säsonger. Den är enkel att få varm genom sido"vingarna" och samtidigt stor nog att bre ut sig i om man känner för det. Den inbyggda huvan gör att jag inte saknar sovsäck.

//J
 

Liknande trådar