Angående mat.
Du kan plocka ihop "egen" mat ganska lätt, beroende på hur knusslig du är med maten. Behöver inte bli ett stort projekt av det, då det finns mycket på hyllan som redan är torrt och konserverat.
Jag kör alltid samma lunch. Snabb, enkel och kräver väldigt lite vatten (bränsle).
Ett paket ramen 85g.
En lång ölkorv 50g som hackas upp i småbitar hemmavid.
10g torkade wokgrönsaker (se Joannas inlägg).
Sen har jag med mig en 0,5l PET-flaska med hot sweet chili-sås som räcker till alla luncher.
Denna lunch kräver 1,3-1,5dl kokande vatten. Får stå i grytmysaren i 10 min.
Till middag kör jag lite större och godare rätter.
Och sovsäcken är lite väl kall. Missade det tidigare.
Jag har 400g bra dun i min. Men då sover jag inte i något underställ, utan enbart i en tunn tröja, tunn mössa, och en jättetunn sidenliner.
Du kan plocka ihop "egen" mat ganska lätt, beroende på hur knusslig du är med maten. Behöver inte bli ett stort projekt av det, då det finns mycket på hyllan som redan är torrt och konserverat.
Jag kör alltid samma lunch. Snabb, enkel och kräver väldigt lite vatten (bränsle).
Ett paket ramen 85g.
En lång ölkorv 50g som hackas upp i småbitar hemmavid.
10g torkade wokgrönsaker (se Joannas inlägg).
Sen har jag med mig en 0,5l PET-flaska med hot sweet chili-sås som räcker till alla luncher.
Denna lunch kräver 1,3-1,5dl kokande vatten. Får stå i grytmysaren i 10 min.
Till middag kör jag lite större och godare rätter.
Och sovsäcken är lite väl kall. Missade det tidigare.
Jag har 400g bra dun i min. Men då sover jag inte i något underställ, utan enbart i en tunn tröja, tunn mössa, och en jättetunn sidenliner.