Inte flip-flops eller annat som sitter så löst på foten, dem kommer du inte att kunna använda till vadning om det är strömt. Hellre, som andra skrivit, några tunna/lätta löparskor, gärna av den minimalistiska sorten. Om du (till skillnad från mig) klarar dig med foppatofflor, så ska det åtminstone vara modellen med hälrem.(...) Får ta med ett par plasttofflor, kanske flip flops, några badtofflor eller liknande.
Är det inte dags du börjar titta på, och planera efter, den där riktiga kartan, som både sarabeiramar och jag tjatat om?Så lederna menar du är nere i dalgångarna och om man ska undvika träsk och mygg så måste jag upp i höjd och kommer då inte gå på några leder?
Jag har ingen aning om hur det ser ut, vilken terräng eller hur lederna går eftersom jag aldrig har varit där tidigare. Jag har bara markerat ut den rutt jag har tänkt att ta för att det är längs med en led så jag vet ungefär hur jag ska gå.
Då ser du själv var det är brant eller "snällt", vilka leder som går nere i dalar resp. högre upp på kalfjället, vad det (i stort) råder för sorts vegetation, var det finns bäckar som kanske måste vadas (eller var det tvärtom finns broar), etc.
Allt detta betyder ju inte, att du måste lämna markerade leder - bara att du bättre kan välja vilka som verkar trevliga
Börja navigera dig fram till "ditt" område från någon av länkarna vi gett dig, men köp gärna en riktig papperskarta, när du ringat in vilka delar du kommer att behöva. Dem ska du ju ändå ha med på turen