liggunderlags-gnissel

Kombinationen med Hilleberg (Kaitum) och Expeds Downmat låter rätt mycket för mig, det gnisslar mot tältbotten när man rör sig det minsta...ganska störigt ibland
Någon som har bot på detta utan och köpa andra grejor??
 
gnissel indeed

Ja är snabb och håller med här.
Var ute i våras med mitt kaitum + Synmat liggunderlag och nog låter det alltid.

Det jag gjorde var att lägga mitt....ja vad heter de där underlagen nu...sånna där tunna ihoprullbara. Ett sånnt i alla fall. Men utan det...hur gör man då?
 
Hakar på här.
Har ett SynMat 9 LW och oavsett var jag ligger på för markförhållande så knarrar liggunderlaget när jag vänder mig. Det irriterar mig kopiöst mycket. Har tom funderat på att sälja det och köpa ett Thermarest istället.

Någon som känner igen sig?
 
Nej, känner inte igen detta, jag och kärestan har sovit i HB Unna och Saivo med synmat 7 resp. downmat 9 och det gnisslar inte ett dugg :). Undertecknad har dessutom solo sovit i både Jannu, Suolo och Helsport fjellheimen utan gnissel eller knak.

...hmm, ser nu att ni har ett Kaitum. Sälj det och köp ett Saivo, mkt bättre för nattsömnen ;)...

//J
 
Målar du liggunderlaget med några kryss med gummifärg, på båda sidorna, så minskar radikalt ljud och glid. Finns på burk och sprayflaska. YMMV
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Riika Liggunderlags jakt Bo och sova 1

Liknande trådar