Det här med vikt...

Jag har lärt mig att fettet sitter hårdare på vissa ställen, är antagligen personspecifikt, men när man börjar gå ned i vikt så försvinner det från kroppen i stort. Jag märker att min lilla kulmage troligen är det sista som kommer att försvinna. För bort ska den...

Det jag egentligen skulle säga var att man inte kan banta en kroppsdel...
Men seriöst. Har du aldrig läst Aftonbladet

"Så minskar du ditt midjefett"

Nej tyvärr kan man inte banta på vissa ställen på kroppen som en del påstår.

Och mina gamla (dyra) friluftsbyxor sitter som en smäck på mig. Vilket innebär att jag tyvärr minskar på fel ställen
 
BRAK gympa med ca 40 repetitioner per övning tar bort bukfett och ökar styrkan. Gör du det 2 eller 3x om dagen går det snabbare.
När vi kom åter efter semester tog vi oftast 5x om dagen.
 
Säkraste vägen till viktnedgång ar mindre portioner, fimpa efterrätter och alkohol. Drick vatten. Efter upp till 102 gick jag på 5,5 mdr ner till 80, efter upp till 107 gick jag ner till 82 på 5 mdr, nu senast var jag och vände på 127 nu nere på 93 och målvikt 80. Enda förändingen är mindre portioner, sväng aldrig och hoppa efterrätter samt alkohol. Att träna bort fusk kräver fler timmar per dygn.

Go tur
Jag fixar nästan allt av det där. Går inte ner i vikt.

Och bommade en liten liten sak.

Alkohol..... Flytande kalorier......... Jag vet.. Jag är lite dum i huvudet.....

Men jag vet varför jag inte går ner i vikt......
 
BRAK gympa med ca 40 repetitioner per övning tar bort bukfett och ökar styrkan. Gör du det 2 eller 3x om dagen går det snabbare.
När vi kom åter efter semester tog vi oftast 5x om dagen.
Nej du kan inte bestämma varifrån kroppen bränner fettet. Men kroppen bestämmer själv varifrån den bränner.

Men ska man bränna fett ska man i första hand välj lågeffetiv träning och det är gång och annat. Annars använder kroppen kolhydrater i första hand.

Tro mig.

Efter att ha diagostinerats med Diabetes typ 2 så har jag läst på. Väldigt mycket. Finns en man på Instagram som jag följer som förklarar så många saker som när han säger det är självklara.
 
Säkraste vägen till viktnedgång ar mindre portioner, fimpa efterrätter och alkohol. Drick vatten. Efter upp till 102 gick jag på 5,5 mdr ner till 80, efter upp till 107 gick jag ner till 82 på 5 mdr, nu senast var jag och vände på 127 nu nere på 93 och målvikt 80. Enda förändingen är mindre portioner, sväng aldrig och hoppa efterrätter samt alkohol. Att träna bort fusk kräver fler timmar per dygn.

Go tur
Jag lever efter devisen att allting är tillåtet, dock inte alltid. Om jag tittar på varför det går så bra för mig nu så är troligen på grund av ett par enkla saker:
1. Jag har dragit ned på alkoholintaget. Öl är bra energi.
2. Jag äter bättre, dvs mindre skräpmat med "onödig" energi.
3. Jag rör på mig dagligen, ibland ganska rejält. Fyller på efteråt såklart...annars blir man tom i bollen.
4. Jag har bestämt mig för att jag ska gå ned i vikt, och denna gång är det annorlunda. Jag har varit arbetslös från början av mars och börjar arbeta den 12 augusti, vilket har gjort att jag har kunnat fokusera på de två viktiga sakerna, söka jobb och träna/må bra. Mitt mål blev tydligare när jag signade för nya jobbet, och augusti blir nu en månad med bra fokus på viktnedgång. Jag räknar med att ha nått mitt viktmål i slutet av augusti.
5. Mer bra grönt i kosten...trycka undan pasta...äter gärna potatis, då det är bra...kanske lite mindre ris...
6. Jag väger mig dagligen för att fånga upp rimliga ändringar och snabbt kunna kompensera. Jag har koll, men vill ändå veta dagligen hur det går. Jag vet att vikten svänger så det behöver ingen kommentera...

Viktigast är att ha disciplin, att äta regelbundet, men bra mat, få i sig mindre energi så att kroppen börjar ta av det lagrade fettet.

Att ha ett jobb, komma till det i bra form och fortsätta äta bra är det som driver mig. I och för sig är Lidingöloppet en drivkraft, ska springa 15 km där i slutet av september. Då vill jag väga så att jag kan springa på och känna att det går bra. Jag börjar närma mig 25 st Lidingölopp, så det är dags att avsluta med bravur, dock inte i år. I år ska jag bara genomför det, och känna att det gick skitbra.
 
BRAK gympa med ca 40 repetitioner per övning tar bort bukfett och ökar styrkan. Gör du det 2 eller 3x om dagen går det snabbare.
När vi kom åter efter semester tog vi oftast 5x om dagen.
Nej...så funkar det inte med fett. Eller JO, så är det om man läser Aftonbladet.

Man kanske får bra mag- och ryggmuskler och därmed en bättre hållning...men det är ju inte samma sak som att bukfettet minskar.
 
Jag är medlem i sengångarnas vandringssällskap så jag måste inte gå ner i vikt... så fort... Vi kommer fram ändå... förr... eller senare :cool:
 
Jag har aldrig upplevt att ryggsäcken är något problem. Det är oftast mina fötter som tar stryk.
Fötterna brukar klara sig rätt bra men vandrar i gympadojor/trailrunners också, och inga jobbiga kängor.

ryggan sitter sällan bra hela tiden, speciellt slutet av dagen/kvällen då man slarvar med tekniken för att man är trött, men blir ju en del onödigt långa dar också. Ibland uppåt 35 km, men oftast runt 20-25
 
Men om man talar om övervikt då ska man helst lära känna sin kropp själv, Det där med en massa godis hoppade jag ett tag och fick goda effekter, Sen tycker jag också att det är roligt med viktminskning på ryggen också, Jag vill inte ha skavsår i ryggen eller liknande på grund av för mycket på ryggen som man ens använder, Lite sunt och förnuft måste man laga till och gradera sig ifall,
 
Jösses... vandring ska vara njutbart... inte en plåga :)
Tycker inte det är en plåga. Möjligen sista timmarna senast jag gick 35 men då var den slutfinishen på väg till bilen. Målet var parkeringen där bilen väntade med burkravioli, öl och madrass . Det lockade oerhört oerhört mycket mer än att sätta upp tältet igen, även om det värkte mycket just då, men hade inte träningsvärk dan efter. 😄...Kan pressa mig om jag vill, tycker det kan va njutbart.
 
Tycker inte det är en plåga. Möjligen sista timmarna senast jag gick 35 men då var den slutfinishen på väg till bilen. Målet var parkeringen där bilen väntade med burkravioli, öl och madrass . Det lockade oerhört oerhört mycket mer än att sätta upp tältet igen, även om det värkte mycket just då, men hade inte träningsvärk dan efter. 😄...Kan pressa mig om jag vill, tycker det kan va njutbart.
Jag tänker att man kan gå långt ibland...inga konstigheter. Jag tänker också att man kan skaffa lättviktprodukter om ekonomi tillåter och om man anser att det är rätt för sin egen del.

Sist, men inte minst, så kan man gå ned i vikt. Hur man än gör så är det fett på kroppen som man inte behöver som ska bort. Att gå ned i vikt har en del lättare för än andra...

Jag tror jag har sagt mitt...det handlade ju om vikt...
 

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg