Det här med vikt...

Något som jag tycker är gemensamt för såna som bär tyngre packning är att de alla tittar neråt medan de går, kan inte stå rakt upp pga tyngden. Det är inget som jag sett som en trend på överviktiga människor. Mycket lättare att bära 17 extra kilo som är utspritt över kroppen än att ha 17 extra kilo i ryggsäcken. På min tredje vandring gick jag från att bära 25kg för en vecka till att bära under 10 kg, och det ökade njutningen av mina vandringar avsevärt mycket.

Att inte köpa lätt packning bara för att man själv kan gå ner i vikt ser jag som en dålig orsak.
 
Även en lätt packning på 10-12 kg känns tung efter en vecka i sarek. Det skaver, svettas och är allmänt jobbigt att ha ryggan på sig. Jag tycker kroppen protesterar mot allt som hänger på ryggen en längre tid. Så det är lite dubbelt det där. Jag kan mäta att jag går snabbare och lättare, men känslan håller inte alltid med.
 
Även en lätt packning på 10-12 kg känns tung efter en vecka i sarek. Det skaver, svettas och är allmänt jobbigt att ha ryggan på sig. Jag tycker kroppen protesterar mot allt som hänger på ryggen en längre tid. Så det är lite dubbelt det där. Jag kan mäta att jag går snabbare och lättare, men känslan håller inte alltid med.
Nja, tränar man för vandring med ryggsäcken på så är det inga problem OM man har förutsättningarna för träning. Utan träning kan det bli jobbigt.
 
Även en lätt packning på 10-12 kg känns tung efter en vecka i sarek. Det skaver, svettas och är allmänt jobbigt att ha ryggan på sig. Jag tycker kroppen protesterar mot allt som hänger på ryggen en längre tid. Så det är lite dubbelt det där. Jag kan mäta att jag går snabbare och lättare, men känslan håller inte alltid med.
Jag har aldrig upplevt att ryggsäcken är något problem. Det är oftast mina fötter som tar stryk.
 
Om man får ont någonstans så kanske det kan bero på att man ansträngt kroppen lite för mycket :)

Jag säger "kanske" för jag vet inte... jag går inte så jag får ont av någonting någonstans. För dryga 30 år sen fick jag ont i hela kroppen men då var det vid ett baskerprov med packning som vägde en bit över 50 kilo under några dygn utan sömn... där och då lärde jag mig att det är klokt att lyssna på kroppen om man har chansen att få göra det.
 
Det anses att man kan bära ungefär 40% av sin kroppsvikt som övre gräns för när det börjat bli (jäkligt) tungt. Jag har testat den sanningen......

Så ju mer övervikt man har desto mer kan man bära innan det blir jobbigt

Så hellre att man väger 80 kg och kan ta 32 kg i ryggan så kan man äta upp sig (utan att träna) och väga 100 kg och bära 40 kg i ryggan.

Så ät upp Er innan Ni vandrar så blir det vandringen lättare. Enkel matematik. Med statistik och undersökningar kan man bevisa allt.

Därmed borde jag få Nobelpriset i slutsatser *L*
 
Det anses att man kan bära ungefär 40% av sin kroppsvikt som övre gräns för när det börjat bli (jäkligt) tungt. Jag har testat den sanningen......

Så ju mer övervikt man har desto mer kan man bära innan det blir jobbigt

Så hellre att man väger 80 kg och kan ta 32 kg i ryggan så kan man äta upp sig (utan att träna) och väga 100 kg och bära 40 kg i ryggan.

Så ät upp Er innan Ni vandrar så blir det vandringen lättare. Enkel matematik. Med statistik och undersökningar kan man bevisa allt.

Därmed borde jag få Nobelpriset i slutsatser *L*


Tvärsäkerhetsansvarig? :cool:
 
Målen är bli av med bukfett.
Jag har lärt mig att fettet sitter hårdare på vissa ställen, är antagligen personspecifikt, men när man börjar gå ned i vikt så försvinner det från kroppen i stort. Jag märker att min lilla kulmage troligen är det sista som kommer att försvinna. För bort ska den...

Det jag egentligen skulle säga var att man inte kan banta en kroppsdel...
 
Säkraste vägen till viktnedgång ar mindre portioner, fimpa efterrätter och alkohol. Drick vatten. Efter upp till 102 gick jag på 5,5 mdr ner till 80, efter upp till 107 gick jag ner till 82 på 5 mdr, nu senast var jag och vände på 127 nu nere på 93 och målvikt 80. Enda förändingen är mindre portioner, sväng aldrig och hoppa efterrätter samt alkohol. Att träna bort fusk kräver fler timmar per dygn.

Go tur
 

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg