Hej
Jag gjorde lumpen för ett par år sedan och jobbar idag i försvarsmakten, dock inte som officer utan som soldat för ett pansarskytte kompani. Jag gjorde lumpen som jägare och har med andra ord prövat på de olika grejerna du vill satsa på.
skriver lite om vad du bör klara för inryck
För jägare:
Löpning: 10 km på 50 min
armhävningar 30 st
situps 30 st
chins 5 st
dips 8 st
vandring med vikt 2 mil, 15 - 20 kg tid oviktigt, se till å klara det bara =)
Detta är ungefär va jag klarade vid inryck. Du blir så klart mer tränad i lumpen sedan men detta är en bra grund!
För pansarskytte:
Löpning: 5 km på 25 min (knappt att några av dom jag jobbar med klarar det =P)
armhävningar: 20 st
situps 20 st
chins 3 st
dips 5 st
Jag har inte haft någon nytta av att träna på gymmet inför någon av dessa utbildningar/jobb. Utan armhävningar, situps chins dips och andra övningar där du använder din kropp som tyngd räcker gott!
Om du klarar detta och har lite vilja och j*vla anama så har du stora möjligheter att klara det. Utbildningarna
Vill du veta mer eller ha tips om lumpen utbildningar osv så är det bara att skicka ett pm här på sidan. kan även svara på en del frågor om hur du bör lägga upp träningen om du vill men är ingen expert på detta!
Stort tack för dom listorna! Nu har jag ett mål iaf
Jodå viljan och jävla anama har jag men frågan är som sagt kroppen. Visst den lyder det jag säger till den men ibland har jag pressat den för långt och då känner man sådan smärta som säger typ Sluta med det du gör annars får du mer ont. =P Men fick en liten hint om en annan utbildning nu som tydligen kallas för LIRRP (Light Infantry Rapid Response Platoon) och det kanske också kan vara något?
Visst skickar ett PM direkt! Vill veta allt om alla utbildningar om handlar om att vara ute på fältet (till fots helst) och inte på en båt eller i ett plan.