På Kebnekaise fjällstation (som inte är någon stuga) finns mycket att köpa, även färdiga middagspaket att laga i självhushållsköket och ofta färskt bröd. Är det bara dit ni ska behövs inget campingkök, men på en längre tur mellan stugor skulle jag ändå rekommendera det. Dock hittar ni inga kylvaror och mejeri - jag brukar ta med smör som håller ett bra tag på rätt plats i packningen, men det är torrmjölk som gäller. STFs webb har info om sortimentet i fjällstugornas butiker, det varierar lite och de har inte försäljning överallt. Där finns torrvaror och konserver. Billigare att bära med sig förstås.
Jag är med, tack för tips!När det gäller tält är mitt tips att leta begagnat, mer konkret ett trepersoners tunneltält med förlängd absid från Bergans eller Helsport. Vikt 3-4 kg. Samma konstruktion som finmärket Hillebergs men mycket billigare och bra ändå.
Kikade lite kort på begagnat men vid en första anblick verkar det antingen vara väldigt simpla pop-up tält eller väldigt dyra som säljs efter några få användningar och fortfarande ligger högt i pris. Skulle du säga att det är onödiga pengar att försöka lirka något Hillebergs på rea/begagnat och hellre spara pengar på ett Helsport/Bergans? Alltså att majoriteten av priset ligger just kring märket Hillebergs? Nu ligger det utom vår budget men intressant att höra