Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Får kanske ge torrmjölk nån chans till, det är annars en produkt jag inte direkt uppskattat... We'll see, jag väntar fortfarande på tipset om fullkornspellets man låter dra i vatten tre minuter som blir till en mumsig rågkaka med ost och marmelad...
Får kanske ge torrmjölk nån chans till, det är annars en produkt jag inte direkt uppskattat.../QUOTE]
Rör ut det i vatten på kvällen före och låt det stå kallt över natten. Likheten med mjölk ökar betydligt.
Funderar på följande scenario: Gröt till frukost med blåbärssoppa i, och gröt med Nyponsoppa i till lunch? Känns det för torftigt? Viktigast, kommer man få bristsjukdomar? Får man i sig nog näring? Tänk att man blandar i nötter och gotti gott så att det stänker kolhydrater. Och så avslutar man dagen med Mamma BlåBand till middag. Kör man gröten i mixer innan blir det bränsle effektivt då man bara kokar upp vatten för att blanda med pulvret som blir av mixern.
Nej det borde vara lugnt. Jag har också testat att slå en varmakoppen soppa, alltså fruksoppa, i gröten och det är mycket gott, typ äpple och kanel. Att jag kommer gå ner i vikt räknar jag med. 5-6kg kanske. Jag tror jag överlever gröt dieten. Men jag har inte bestämt än. Varmakoppenoch Cous-cous är mer matigt, och cous-cous finns numera som fullkorn, så lär plana ut blodsockerkurvan en aning.
Funderar på följande scenario: Gröt till frukost med blåbärssoppa i, och gröt med Nyponsoppa i till lunch? Känns det för torftigt? Viktigast, kommer man få bristsjukdomar? Får man i sig nog näring? Tänk att man blandar i nötter och gotti gott så att det stänker kolhydrater. Och så avslutar man dagen med Mamma BlåBand till middag. Kör man gröten i mixer innan blir det bränsle effektivt då man bara kokar upp vatten för att blanda med pulvret som blir av mixern.
Jag en kompis till min syster gjorde slag i saken för att vara student utan att låna, utan att jobba.. att leva på studiemedlet helt enkelt.
Han levde i tält och på havregrynsgröt i princip, så jag tror det ska gå bra..
Sen är det var bara Cvitamin och några B-vitaminer som är vattenlösliga och går ur kroppen snabbt, resten är "svårt" att få brist på..
Och Jag har för fan kompisar som lever på vitt formbröd och kaviar/ost och läsk och nån frukt nu och då, och pizza ibland.. så jag tror nog att det går
Fast franska ääär ju så mkt vackrare när det handlar om kulinariteter....
jämför själv:
Napera vs. hälla på
Ganache vs. stabbig chokladkaka
Flambera vs. tutta eld på
Tranchera vs. skära upp
Montera vs. vispa i fett
Duchessepotatis vs. ungsbakat potatismos.....