Kamvandraren; sa:
Jag kör den variant som du nämner. Jag äter dock i matkåsa inte i påse. Varför ska man ha en återanvändbar påse? Du måste ju ändå diska den.
MIN FRUKOSTMIX 160 gram
20 gram nötblandning (pinjekärnor, hasselnötter)
20 gram russin
50 gram fiberhavregryn
10 gram cornflakes
10 gram vassleprotein vaniljsmak
10 gram maltodextrin
30 gram pulvermjölk
10 gram pulvergrädde
Kanel
Blandar ihop alla ingredienser för så många dagar som jag tänkt vara ute och fördelar dom i portionspåsar. Häller i 3,5 dl varmt vatten tillsammans med innehållet i en portionspåse i kåsan. Låter det dra i ett par minuter och äter sedan upp det tillsammans med tunna "finnkex" kommer inte ihåg vad dom heter, smör och som pålägg parmesanost eller torkat renkött + kaffe.
Man står sig ett tag på den här frukosten.
Det låter som en nästan vetenskaplig meny. Spännande. Jag går i samma tankar, hitta det som är mycket energi i. Kan du redovisa varför du valt ingredienserna? Det skulle vara kul att höra ditt resonemang. En breakfast for dummies. Jag blev förvånad över cornflakes, ser inte det som speciellt "nyttigt", men det är bara okunskap. Att köra allt i mixer är ju smidigt och sparar bränsle.
Jag tänker köra kokos i min blandning i sommar , del för smaken men mycket för fettet och energin. Klurar på fruktsocker också dvs fruktos, för att få riktigt långsamma kolhydrater. Gillar att skiva en halv banan över min morgon gröt, och funderar på om det skulle gå att torka och sedan lägga i blöt på kvällen för att avnjuta på morgonen. Har någon erfarenhet av torkade bananer?
/Henrik