Re: Utan gröt då?
Med tanke på variablerna nyttighet, energiinnehåll, värme (för kyliga dagar), så skulle jag rekommendera välling, eller (som du skriver) blåbärs- och nyponsoppa. För att förstärka energiintaget kan du hälla i frön, nötter och russin. Fördelen med dessa är att de inte mjuknar i konstistensen och blir grötigt "svampiga".
Du kan ju välja att komplettera med bröd, t.ex. rågbröd, vid sidan av. Annars kan ett paket nudlar fungera om man inte ska arbeta alltför hårt under dagen.
Be careful out there /Joel
alven; sa:Det mest fundamentala för mig kvarstår: hur får man till det om man för allt i livet inte kan äta gröt? Försöker jag forcera ner gröt leder det till nettoförlust, det är nåt med konsistensen...
Det bästa jag kommit på hittills är Varma Koppen frukt- eller blåbärssoppa med en müsli baserad på Start kompletterad med olika slags nötter och torkad frukt. Om man slevar i sig den fort som bara f-n (max 2 minuter) så hinner det inte bli gröt av det... Blir dock inte några långa mysfrukostar...
Med tanke på variablerna nyttighet, energiinnehåll, värme (för kyliga dagar), så skulle jag rekommendera välling, eller (som du skriver) blåbärs- och nyponsoppa. För att förstärka energiintaget kan du hälla i frön, nötter och russin. Fördelen med dessa är att de inte mjuknar i konstistensen och blir grötigt "svampiga".
Du kan ju välja att komplettera med bröd, t.ex. rågbröd, vid sidan av. Annars kan ett paket nudlar fungera om man inte ska arbeta alltför hårt under dagen.
Be careful out there /Joel