Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Varför skall allt genast tolkas i termer av en "prestation", där den som vill testa en idé utfäst sig att uppnå något enligt några - mer eller mindre godtyckliga - regler, som ska till för att avgöra om hen "lyckats/misslyckats/fuskat" med sitt projekt? Fuskat med vad?
Helt rätt!
Den separata vattenkitteln som nämns fyller också en viktig trivselfunktion speciellt under tider av prövning. Förslagsvis kombinerad med det gamla 25 öres tricket där vätskor brytas...
😄
Har TS verkligen utgett sig för att jämföras med någon som ska tjäna pengar på sitt äventyr, bli omskriven i tidningar, sökt sponsorpengar och sökt fämförelse med andra "stora" "äventyrare". Är dessa, eller JEN,
verkligen måttstocken för alla eller bara för TS?
TS utgår från att han vill passa på och göra detta nu inte för att, om så, sätta andra äventyrare på plats eller känna sig mer märkvärdig än dem. Det är ingen tävling.
Tung du är, kör på!!
och skit i alla surpuppor och paragrafryttare i vissa av ovanstående poster. Ditt ansvar och relation är med Moder Jord och ingen lagbok (och ännu mindre med tyckare på internet! .
Mitt tips är att söka dig till ställen som har en infrastruktur för sånt här och där det är mycket lättare att torka grejer, tvätta, laga käk etc fast du fortfarande bor i tält.
Jag bor i en hemmabyggd vagn (tänk cirkusvagn-manskapsbod med vedspis) i anslutning till ett slags kollektiv bestående av en kursgård och flera bostadshus. Ingen hippie-sekt utan vanligt frisinnat folk med intresse för odling etc. För en femhundring i månaden (plus el) får jag stå här med vagnen, låna dusch/toalett och tvättstuga med torkrum, och kök, och tillgång till förråd. Om jag ville bo i ett tält i skogen i närheten skulle jag säkert få låna samma grejer ännu billigare.
Stället där jag bor ligger i södra dalarna. Jag känner inte till Götet så bra men lite längre ut på pendeltågslinjerna i stockholm iaf finns det gott om vagnsbyar, kollektiv, etc där folk är redo för sånt här och inte finner det konstigt. Vet att det finns ett ställe som heter Uddebo en bit inåt schlätta, men lär ju definitivt finnas närmare götet också även om du kanske får pendla lite in till stan och skolan. Mycket smidigare och enklare än att krångla med tvättomater, laga mat i mikro på skolan, torka grejer under föreläsningarna etc
Har TS verkligen utgett sig för att jämföras med någon som ska tjäna pengar på sitt äventyr, bli omskriven i tidningar, sökt sponsorpengar och sökt fämförelse med andra "stora" "äventyrare". Är dessa, eller JEN,
verkligen måttstocken för alla eller bara för TS?
Nej, men som tolkar tråden så menar TS att han gör något "speciellt" eller "ovanligt". Och det är just den delen med JEN som jag menade att man kan dra paralleller till. Sen att JEN dessutom försöker tjäna pengar på sina "överdrifter" är en annan femma.