Jaja var och en får tycka vad dom vill. Jag tycker bara att det är läskigt att bara för att jag tycker en sak ska behöva vara orolig för att få däcken sönderskurna på bilen och dylikt.
Jag har aldrig sagt åt någon att sluta jaga. Det är ju som om någon skulle säga att jag måste sluta cykla mountainbike. Däremot får man kolla på möjligheter och lösningar på olika problem. Jag cyklar ju gärna inte första älgjaktsveckan och björnjakten till exempel. Kanske man kan kolla på hur man ska kunna jaga på ett annat sätt än med lösdrivande hund om man bor i ett vargrevir. Vad vet jag? Sen att gapa om att det kommer och bli 2-5000 vargar i landet det tror jag inte kommer att ske.
Nu kommer åter igen en egen syn på saken... Ett vargbestånd på ca 500 vargar i hela landet har chans att hålla sig friska och livskraftiga utan att det blir allt för mycket konflikter med folk på landet. Pengar till olika saker som tex staket finns, bara man vet var man ska eska dom...
Nu hoppas jag att jag inte blir mordhotad för mina åsikter som jag skrivit här. För det var ju det som den här tråden handlade om va? Saker man är rädd för...
Löshundsjakt och jakt är i stort sett samma sak från Dalarna/Värmland och norrut.
Och tyvärr så sammanfaller det med vargområdena.
Alla vet vad det innebär att gå med bandhund på dom stora ytor som finns här.
Det är inte antalet vargar som bestämmer om dom är friska och livskraftiga.
Pengar till stängsel finns troligen inte.