Befogad rädsla?

Trots allt är det bara en bråkdel av alla förolämpningar som jag får tugga i mig.

Så ett fel rättfärdigar ett annat?

och sen tycks du missa att med dina svepande generaliseringar som mest bygger på fördomar så uppvisar du ju en snedsyn som knappast skaffar dig nya anhängare. At gång på gång slå på en grupp som okunniga och dumma är i brist på andra ord korkat.

Det vore som att dra alla som bor på landsbygden över en kam, vilket inte så ofta sker här. Men att dra alla stadsbor över en kam, säga att allai stan har rosa glasögon eller är korkade tycks vara Ok.

Och din reaktion är att det är Ok för att ibland blir du förolämpad?

Säger en hel del om dig, men ingenting om andra landsorstbor.
 
Du som vet...berätta hur stor stamman skulle vara och vilken geografisk ubredning dern skulle
ha utan utfodring. Det är många som vill ha ett vetenskapligt svar, gärna till någon länk.

Hur svarar man till en länk?

Och jag tror inte at någon påstod sig ha ett exakt svar, det var mera ett resonemang av hur proceserna hänger ihopo. Vill du ha ett exakt svar får d nog forska lite först.
 
Dessutom, har dom höjt kraven på viltslakterier, trots protester från branschen.
Då har dom särskilt påpekat på griseffekten.
(förmodligen ligger väl EU bakom detta oxå)

Ja det är ju hemskt att det ställs krav på hygien, dockumentation, minskat lidande för djuren. Klarar man inte av de basala kraven i en näring ska man syssla med något annat. Att branchen proteserar är naturligt, de gör de alltid om man skärper en regel, det gäller alla brancher, men det betyder inte att de har rätt.
 
"Ett fel rättfärdigar ett annat"

Det är ju hela kärnan i din tidigare retorik:

"bilar är ju lika farliga dårå. Och knarkare".


Eftersom knarkare och bilar finns så skall landsbygden stå ut med vargproblemen.
 
"Ett fel rättfärdigar ett annat"

Det är ju hela kärnan i din tidigare retorik:

"bilar är ju lika farliga dårå. Och knarkare".


Eftersom knarkare och bilar finns så skall landsbygden stå ut med vargproblemen.

Nej det är inte kärnan alls, och din brist på citat visar att det borde du vetat också.

Du kanske ska låta bli att hitta på egna resonemang och tillskriva andra.
 
Så ett fel rättfärdigar ett annat?
och sen tycks du missa att med dina svepande generaliseringar som mest bygger på fördomar så uppvisar du ju en snedsyn som knappast skaffar dig nya anhängare. At gång på gång slå på en grupp som okunniga och dumma är i brist på andra ord korkat.
Det vore som att dra alla som bor på landsbygden över en kam, vilket inte så ofta sker här. Men att dra alla stadsbor över en kam, säga att allai stan har rosa glasögon eller är korkade tycks vara Ok.
Och din reaktion är att det är Ok för att ibland blir du förolämpad?
Säger en hel del om dig, men ingenting om andra landsorstbor.

Jag får tacka för dom höga tankar du har om mig, (att aldrig bemöta en provokation)
Jag försöker hålla debatten på så hög nivå som möjligt.
Såvitt jag minns så har jag aldrig tagit initiativet till en låg nivå?

"a la stadsbo" vet nog dom flesta vad jag syftar till. Vilket även betyder att verkligheten kan vara tvärsom från en individ till en annan.
 
Inte ditt citat, men det är kärnan i ditt resonemang.

Stå för dina åsikter, det är klädsamt.

Då har du inte fattat tyvärr. Jag står för vad jag tycker och skriver. Men om DU inte fattar och hittar på vad jag borde stå för så får det står för DIG.

Du går en koppling mellan knarkare i storstan och vargar, och jag skulle på något sätt tycka att om det finns det ena så skulle det andra finnas.

Jag fattar där inte vad du menar. I ena fallet så pratar vi om mänskliga missbrukare i behov av vård, i det andra om ett vilt djur. Det är liksom inte ens jämförbart.

Men om du på något vis fått för dig att jag tycker de är jämförbara är det ju bra att jag nu då kan göra det klart att så tycker jag inte. Bra att vi fick det utrett.
 
Då debatten nu nått till svepande förolämpningar och rena lögner om vad man ska anses ha tyckt så skiter jag i den. hejdå
 
Ja det är ju hemskt att det ställs krav på hygien, dockumentation, minskat lidande för djuren. Klarar man inte av de basala kraven i en näring ska man syssla med något annat. Att branchen proteserar är naturligt, de gör de alltid om man skärper en regel, det gäller alla brancher, men det betyder inte att de har rätt.

Jag tror nog att du instämmer i branschens tyckande om du får veta detaljerna.
Jag har glömt exakt vad det handlade om, nån annan kanske vet.

När det blir för byråkratiskt så kan det bli tokigt.
EU bestämde nyligen att dyng-spaltens bredd i grisstian skulle vara 18 mm. Sen tidigare
har svenska stior 20 mm. Ombyggnad kostar mycket pengar.
-Den typen av "viktiga" regler skulle införas.
 
Då debatten nu nått till svepande förolämpningar och rena lögner om vad man ska anses ha tyckt så skiter jag i den. hejdå

ska man ha skolskjuts så snart en förälder blir nervös över något så är det nog lika bra att införa obligatorisk skolskjuts överallt. Alltid finns det något att vara nervös över. är det inte varg så är det bilar, fula gubbar, blåst eller kantareller.