Erfarenheterna från Storbritannien visar klart att man inte kan skilja mellan eget bruk och kommersiellt utnyttjande av allemansrätten, och det vet ju alla som kan det minsta om allemansrätten. Målet här ju att stoppa all form av allemansrätt i Sverige..
nja.. det är nog ingen som vill ta bort allemansrätten, de flesta som har invändningar har inte det mot allmänheten utan mot att kommersiella företag mer eller mindre godtyckligt kan driva verksamhet på annans mark. tyvärr känner sig många hotade av att man vill ta bort godtyckligheten för företag, jag fattar inte varför det skulle vara så svårt att göra en affärsuppgörelse mellan två affärsrörelser.. allmänheten bör bibehålla samma rätt som nu.
när det gäller niking så har jag en känsla av att han egentligen har en liberalare syn än vad som framkommer, det är troligtvis av tonen han anlagt en oresonlig åsikt gällande allemansrätten, detta beror på samma oresonlighet som andra sidan uppvisar.. niking, ber om ursäkt att jag lägger ord i munnen på dig, du får gärna säga till om jag har fel!