I ärlighetens namn så kan man ju framföra att ett footprint inte är något måste. Jag har bara använt det i golvlösa tält (lavvus) och har dessutom de senaste 15 åren mest använt väldigt lätta tält sommartid. En eventuell skada på ett golv är ingen stor grej och är lätt att provisoriskt laga i fält. Jag har fått det en gång under ganska många år och det var lätt fixat hemma med en lapp och liquiseem eller vad jag använde.
Tycker rådet att köpa något billigare tält, typ Urberg inte är så dumt tills du vet vad du vill ha. Om jag själv fritt skulle välja inom ramen för budgeten så hade jag nog skaffat ett Tarptent Arcdome 2 som rymmer 2 pers och väger 1639 g. Inte superlätt, men inte vansinnigt tungt heller. I kajak spelar förstås vikten mindre roll men det tältet funkar ju även fint att bära om du vill vandra med det sen.
www.outdoorline.sk
Tycker rådet att köpa något billigare tält, typ Urberg inte är så dumt tills du vet vad du vill ha. Om jag själv fritt skulle välja inom ramen för budgeten så hade jag nog skaffat ett Tarptent Arcdome 2 som rymmer 2 pers och väger 1639 g. Inte superlätt, men inte vansinnigt tungt heller. I kajak spelar förstås vikten mindre roll men det tältet funkar ju även fint att bära om du vill vandra med det sen.
TARPTENT ArcDome 2 Ultra
TARPTENT ArcDome 2 Ultra available at OUTDOORLINE European stock with Express delivery within 1-2 days