Allemansrätten

Och vad ger dig rätt att döma andra och kalla andra för div. tillmälen? Jag kommer att hålla ögonen på dig och spara loggarna. Du har ingen aning om vem jag är.

Ge dig! Du har indirekt hotat niking och andra matkägare med att råka sticka kniven i dem. Är du då inte ett troll som vill provcera blir det genast läskigt och utsidan borde genast utesluta dig och din ip adress. Samt anmäla din ip adress till polisen. De spar ju också loggarna så att säga.

Och du har nu även indrekt hotat mig, genom att antyda jag inte har en aning om vad du är kapabel till. Ligger det ett hästhuvud utanför dörren och mina grannar ser en skum figur i torrdräkt stryka omkring, då vet jag vem som hittat mig.

Då ligger till så här, niking , jag får inte söka upp honom och straffa honom. Men om han handgripligen hotar eller ger sig på mig eller min familj får jag ta till nödvärn. Men inte mer våld än nöden kräver. Vilket är en luddig term.
 
Och du har nu även indrekt hotat mig, genom att antyda jag inte har en aning om vad du är kapabel till.

Du har ingen aning om vem jag är.
Och så var det det där med läsförståelsen också, vem jag är är en sak, vad jag är kapabel till har jag aldrig nämnt nåt om, håll isär sakerna.

Du behöver inte vara orolig över att jag ska spåra upp dig, jag har viktigare saker för mig IRL än att jaga folk.


Förresten så får du gärna polisanmäla mig, jag kan bifoga hela den här tråden för den är sparad.
 
Lite popcorn ikväll kanske, och ett par bärs?



*åker och handlar*

Jaha nu är det -patric- som ska bli uppsökt eller kanske hemsökt. Polisanmäla dig får någonanan göra. Och du behöver inte spara tråden på din burk(dator). Allt sparas på utsidans server ivarje fall ett par år. Men du kanske "sparkar av dig skorna" och löser några gamla goda sparade trådar.

Vad vet jag. Hur som helst såg jag just att på naturvårdsverket hemsida är tom imorgon "tyck till" om
Allemansrätten. Där ser det ut som om någon som niking lobbat i olika namn mot allemansrätten.
Hoppas de kollar efter unika ip nummer.
 
Allemansrätten. Där ser det ut som om någon som niking lobbat i olika namn mot allemansrätten.
Hoppas de kollar efter unika ip nummer.

Jag har inget behov av att lobba under flera namn, ett namn per forum får räcka för min del. Kanske tungt att inse att det är betydligt fler än jag, som vill begränsa den vildvuxna allemansrätten till sunda nivåer?
/Niklas
 
"LRF slår samtidigt vakt om den grund för människors möjlighet att fritt vistas i naturen som allemansrätten ger. Den är ett värdefullt inslag i den svenska kulturen som skall respekteras. LRF anser att det är särskilt viktigt att barn och ungdomar kommer ut i skog och mark för att tidigt lära sig att läsa landskapet och att uppträda hänsynsfullt."

Det var väl inte så illa, LRF är fortsatt förståndiga!
1) Lagfäst Allemansrätten- Bra då behöver vi inte diskutera hur många hundra år den varit sedvana!
2) Förtydliga och informera om vad den innebär- Tycker vi väl alla är vettigt!
3) Definiera vad av kommersiella aktiviteter som inte ingår/kan accepteras- Inga problem för mig!
Och det får gärna vara Naturvårdsverket som håller i det arbetet.

Sedan har vi vissa frågor som inte berör Allemansrättens utövande som sådan:
4) Terrängkörning? - Skall naturligtvis inte omfattas av allemansrätten, och är oftast olämpligt. Ett oskick enlig mig!
5) Markägarkontakter förbättras/förenklas? - Det finns väl positiva saker med att det blir lättare/bättre dialog mellan olika parter när det behövs. Det kan ju vara från båda sidor, jag förstår inte varför LRF inte vill ha det, små markägare blir nog inte starkare av att inte samarbeta?
6) Ombudsman- se ovan, kan ju tänkas underlätta kontakterna vid behhov.
7) Stängslingsgenombrott? -Bättre för alla med stättor o dyl vid lämpliga passager, även markägaren vill väl slippa klättra i sitt stängsel, det riskerar bara att förstöras. Det är ju ett sätt att styra besökarna om man vill dessutom.

Så oavsett vad om LRF sågar utredningarna eller inte så verkar det ju som om diskussionen leder framåt! Hon Helena verkar klok.
 
Intressant med LRF är att de inte gillar ett förslag om att låta domstolar avgöra tillämpning av befintlig lag, utan de vill ha nya lagar. Vem tror de sen avgör tillämpningen av de nya lagarna? Lite förvirrat resonemang tycker jag.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg