Re: Re: varm känga.
Det är skillnad på tilverkare också...Mina ligger på några tusen. "Hej! Jo vi gör det, har dock ingen näbbskomakare som kan göra nu, man får
ställa sig i kö, ej löfte om leverans, pris vid leverans, idag 3.250kr.".
Kanske är mina värda mer än så då den gamla stöten som gjorde mina tydligen tacklat av nu och efter vad jag hört så är den hantverkskickligheten inte direkt vanliga idag.
Detta är svaret för någre månader sedan då jag mailde om tillgång.
^_^; sa:Peikko; sa:Håller med dig Fabian.
Har haft näbbkängor tidigare, och det är det varmaste man kan ha på vintern. Så jag tänker återigen investera i ett par Näbbkängor, http://www.kero.se/. Förvisso är kanske priset dyrare än vanliga vinterskor, men dom kommer hålla i åratal. Stöveln har en kraftig sula som står emot kylan underifrån.
Jag tillhör dom som fryser om fötter i redan vid +5-10 grader. Men jag har aldrig frusit i en ofodrad stövel eftersom jag använder dubbla strumpor, en tunn och sedan en kraftigare av ull, (lovikkagarn).
En stövel med foder är endast varma när dom är nya, efter ett tag plattas fodret till, blir ingrott av fotsvett (som alla har trots förnekelse) vilket gör stöveln kall.
De var väl inte så dyra... Dessutom är de roliga och har karaktär. Ingen Svensson-känga precis! Jag ska också köpa såna nån gång i mitt liv.
Det är skillnad på tilverkare också...Mina ligger på några tusen. "Hej! Jo vi gör det, har dock ingen näbbskomakare som kan göra nu, man får
ställa sig i kö, ej löfte om leverans, pris vid leverans, idag 3.250kr.".
Kanske är mina värda mer än så då den gamla stöten som gjorde mina tydligen tacklat av nu och efter vad jag hört så är den hantverkskickligheten inte direkt vanliga idag.
Detta är svaret för någre månader sedan då jag mailde om tillgång.