Vargdödare dömd till fängelse.

Att referera till tidningen betyder ju inte alltid att det skrivna ordet är sant till 100% utom för artikelförfattaren och i hans värld! Att vara objektiv är en omöjlighet. Men att det händer incidenter med våra vilda djur kan vi nog slå fast! (och hoppas jag verkligen, annars skulle alla sitta innanför stängsel)

En liten dos varghat och vargkärlek skulle kanske kunna lösa dess existens.

Ja, vi tycker olika och är inte det fantastiskt att det finns forum att diskutera och ventilera våra åsikter? För sen i den stora världen skiter de ändå i våra åsikter. Haha. Den lilla människan mot den stora regeringen!

Vi kanske slå oss samman med.... vargen?
 
Re: Varför misstänkliggjord?!

n´Mikal; sa:
alla vilda djur är jättesnälla jämt och alltid. Det konstiga är att jag varken ställer mig mot eller för och ändå blir "villebråd". Som sagt lycka till i er fortsatta diskussion. Själv ska jag ut i friska luften och inte sitta mer framför burken idag i varje fall.

Nu tror jag att det är få här som tycker att vilda djur är snälla. Det enda vilda rovdjuret som jag stött på flera gånger på nära håll är räv. De brukar vara väldigt nyfikna och inte aggressiva.

Personligen tycker jag att man får ta vissa risker med rovdjuren och att det är okej om någon stryker med ibland. Det är alltid en tragedi för nästående men skulle man försöka eliminera alla risker skulle vi inte ha kvar mycket i vårat land. Alkohol dödar mellan 5000 - 6000 varje år, för att inte tala om de resterande negativa effekterna. 83 personer dog av alkoholförgiftning 1996. 489 av motorfordonsolyckor.

Hur många av vargmotståndarna här är för ett förbud mot alkohol?
 
Re: Varför misstänkliggjord?!

n´Mikal; sa:
Såg att någon mailat medans jag skrev förra mailet och vill komma med tips... Men sen är det slut för mig;)

Som denna 'någon' så svarar jag nu dig. (jag har ett namn vet du)

Varför misstänkliggörs jag (hoppas att jag misstolkar dig) för att du inte hittar artikeln på Sundsvallans Web-plats???

Om du kommer med uppgifter och sen inte kan styrka dem så är dessa uppgifter mindre trovärdiga än om du kan styrka dem. Det gäller inte bara dig, det gäller alla.

Ring dit och fråga vet jag :)

Varför då? Det är inte jag som hävdar att björnen anfaller oprovocerat.

Det är just det här jag menar... Stämningen känns tryckt bara för att man tar upp något annat än att alla vilda djur är jättesnälla jämt och alltid. Det konstiga är att jag varken ställer mig mot eller för och ändå blir "villebråd". Som sagt lycka till i er fortsatta diskussion. Själv ska jag ut i friska luften och inte sitta mer framför burken idag i varje fall.

Synd att du tycker att det är tryckt stämning. Men kommer man med inlägg som hävdar något, som man sen inte kan styrkla så får man vara beredd på att dessa uppgifter ifrågasätts. Om man däremot kan styrka dem så ökar direkt trovärdigheten.

mvh Christian
 
Jag är emot. Vargarna springer runt i skogarna och skiter och pissar ner och ylar och beter sig allmänt illa. Jag tycker det är fördjävligt. Ska det verkligen vá på detta viset? Dessutom är de grå (kallas ju till och med gråben ibland) vilket gör att man nästan aldrig ser dem eftersom de smälter in så förbaskat bra mot lite gråmossa eller en sten. Kan man inte ha röda vargar istället? Så man kan se dem menar jag. Åtminstone på Skansen. Jag är som sagt emot.
 
tigertamjaren; sa:
Jag är emot. Vargarna springer runt i skogarna och skiter och pissar ner och ylar och beter sig allmänt illa. Jag tycker det är fördjävligt. Ska det verkligen vá på detta viset? Dessutom är de grå (kallas ju till och med gråben ibland) vilket gör att man nästan aldrig ser dem eftersom de smälter in så förbaskat bra mot lite gråmossa eller en sten. Kan man inte ha röda vargar istället? Så man kan se dem menar jag. Åtminstone på Skansen. Jag är som sagt emot.

Det blir inget av med det.Rödluvan och vargen är redan så inarbetad,och hur skulle det låta,Rödvargen och luvan?Funkar inte.


peter
 
gwaihir; sa:
Att förbjuda alkohol kanske ändå är lösningen..då skulle inte folk sitta och berätta ruskiga sagor för varandra.

Vaddå,ska man berätta sanningen och tvinga folk vara nyktra?Snacka om att det Svenska svårmodet kommer få sig ett rejält uppsving. :)


peter
 
Jag tycker att vi skall jaga alla de stora rovdjuren, det har jag sagt innan.. Frågan är bara hur och när.

Undrar hur många här som förlorat livdjur och hundar till varg eller annat rovdjur, inte för att det handlar om att rättfärdiga en känsla eller så. Det är bara det att det känns fördjävligt när ens djur dör, det är inte riktigt samma sak som att få en buckla på bilen eller en nån snor en cykel.. Jag tycker att det är lite för lätt att bajja ner dom som trots allt bor i naturen och lever med de stora rovdjuren varje dag, deras känsla är ful och fel. Som sagt, åsikter är lika värda oavsett vem som yttrar dom men lite empati skulle inte skada ibland.
 
Jaktbart vilt.

-PaTRiC-; sa:
Jag tycker att vi skall jaga alla de stora rovdjuren, det har jag sagt innan.. Frågan är bara hur och när.

Om vi låter stammen växa till ca 500 individer är det inga problem att skjuta av 100-150 djur/år,och ändå ha en livskraftig stam.Men det krävs att båda sidor torkar snoret och kliver upp ur sandlådan,och tar frågan på allvar.


peter
 
Re: Jaktbart vilt.

ping; sa:
-PaTRiC-; sa:
Jag tycker att vi skall jaga alla de stora rovdjuren, det har jag sagt innan.. Frågan är bara hur och när.

Om vi låter stammen växa till ca 500 individer är det inga problem att skjuta av 100-150 djur/år,och ändå ha en livskraftig stam.Men det krävs att båda sidor torkar snoret och kliver upp ur sandlådan,och tar frågan på allvar.


peter

håller med dig fullständigt, stammen måste vara stor nog och innehålla en tillräcklig stor avelsmassa för att tillåta en selektiv avskjutning av oönskade individer.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg