Varg

Tycker landets jägare och LRF har gjort bort sig ordentligt de senaste åren. Inte en chans i världen att jag ska vara med i så trångsynta organisationer. Att sedan ordna med demonstrationer med några få anhängare bevisar hur otroligt få de är med sina patetiska åsikter. Själv lämnar jag mänskligheten åt sitt eget öde. Egentligen borde man hjälpa till med att få slut på eländet genom att förstöra vår livsmiljö. Jorden klarar sig ändå. Vargen också. Låt idioterna hållas och ödsla inte energi på mer vargdebatter.
 
Utredning av underlag för utveckling av socioekonomiska kriterier och rekommendationer rörande utsläpp av varg

Processrekommendationer

1) Påbörja deltagandeprocesser innan beslut har fattats. Var transparent med avseende
på vad som är/inte är förhandlingsbart/politisk bestämt.
2) Kontakta i ett tidigt skede formella och informella nyckelpersoner och behåll
samtidigt ett brett samhällsperspektiv på processen.
3) Respektera de olika åsikter medborgarna visar och behåll en öppen process även för
dem inte deltar i hela processen, för dem som är kritiska till processen och för dem
som önskar att bredda processen.
4) Erbjud medborgarna själva att avgöra vilket stöd de föredrar (t.ex. infrastruktur,
tekniskt stöd och/eler direkt ersättning).
5) Var uppmärksam på områdets förvaltningshistoria (samspelet mellan lokalsamhället
och myndigheter).
6) Bistå medlemmarna av lokalsamhället med att utveckla förutsättningar för hantering
av möten mellan människa och varg, och – vid behov – att sätta in problematiken i
ett naturförvaltningsperspektiv.
7) Utveckla kommunikativ och interaktiv kompetens inom Naturvårdsverk/regionala
och lokala myndigheter.
8) Arbeta i samhällen där Naturvårdsverkets representanter och andra
naturvårdstjänstemän har positiv och konstruktivt inställning till att kommunicera
med medborgarna.
9) Bredda processen i både tid och rum.
10) Välj områden där det naturliga vargbeteendet påverkar befintlig markanvändning i
så liten utsträckning som möjligt.

http://www.naturvardsverket.se/upload/04_arbete_med_naturvard/varg/vargflytt/N-slu-sol-varg.pdf

Ovanstående är sålunda tillvägagångssättet som bör följas.

Verkligheten:

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2652445/de-rasar-mot-den-hemliga-vargflytten
...undrar när bägaren exploderar.
 
Kör över dem bara! Det är samma personer som tycker ekologisk odling är sämre för miljön för att det går åt mer diesel till deras egna traktorer. Längre än så kan de inte tänka. Då tycker jag det är helt rätt att myndigheter får stå för ansvaret.
 
Kör över dem bara! Det är samma personer som tycker ekologisk odling är sämre för miljön för att det går åt mer diesel till deras egna traktorer. Längre än så kan de inte tänka. Då tycker jag det är helt rätt att myndigheter får stå för ansvaret.

Jag kan tänka så långt att jag inser att de enda som vinner på detta är de som inte vill ha varg. Folk börjar nu fundera över vad myndigheterna håller på med.
...Så ville jag ha varg så skulle jag vara tämligen upprörd över detta förfarande.

Tänkande handlar ju ofta om en cirkelrörelse.


God fortsättning och kram på dig och alla andra forumister!
 
Varför ska myndigheterna ta kontakt med folk som säger att det är vargen som ska spärras in? De åsikter som kommer fram på möten där en fantastiskt liten minoritet gör sig presenterad ligger på en nivå långt under det intellektuella genomsnittet och det är riktigt lågt. Förstår att man struntar i att ta dialog. Omyndighetsförklaring kallas det. Tyvärr är det inte längre tillåtet att tvångssterilisera sinnessvaga men kanske skulle det vara bra för artens fortlevnad. (Ja, jag pratar både om människa och varg).

Man ser ju också snittåldern på de som är varghatare och inser snart att det blir bättre ordning på världen när de har dött ut. De har ingen egen och modern åsikt utan har ärvt sina åsikter av sina förfäder.
 
Senast ändrad:
herre jävlar.. nu räcker det inte med nazze-kopplingar.. nu är vi inne på tvångssterilisering.. snacka om nyanserat.. med den här typen av retorik så förstår jag varför folk slår ihjäl varandra på fotbollsmatcher.. ingen som ens vill försöka förstå varandra?
 
Varför ska myndigheterna ta kontakt med folk som säger att det är vargen som ska spärras in? De åsikter som kommer fram på möten där en fantastiskt liten minoritet gör sig presenterad ligger på en nivå långt under det intellektuella genomsnittet och det är riktigt lågt. Förstår att man struntar i att ta dialog. Omyndighetsförklaring kallas det. Tyvärr är det inte längre tillåtet att tvångssterilisera sinnessvaga men kanske skulle det vara bra för artens fortlevnad. (Ja, jag pratar både om människa och varg).
Man ser ju också snittåldern på de som är varghatare och inser snart att det blir bättre ordning på världen när de har dött ut. De har ingen egen och modern åsikt utan har ärvt sina åsikter av sina förfäder.

Om man man vill ha varg så bör man nog ha samma åsikt som dig:

* mörkläggning av myndighetsutövning.
* sätt demokratin ur spel
* tvångsterelisering
* Omyndigförklaring av feltänkare
* Önskar livet ur folk
* synderna ärvs i generationer

-ja ..hoppas att ni inte är så många..?
 
* mörkläggning av myndighetsutövning.
* sätt demokratin ur spel
* tvångsterelisering
* Omyndigförklaring av feltänkare
* Önskar livet ur folk
* synderna ärvs i generationer

1: Eftersom kriminaliteten är utspridd bland vargmotståndare är det enda möjligheten.
2: Är det demokrati att lyssna på en så liten minoritet? Ungefär som att jag ska ringa upp regeringen och säga åt dem att jag ska få föra min talan och att de ska dansa efter min pipa. Demokrati?
3: Människor som inte har så mycket innanför pannbenet kommer inte så långt i samhället. Det är tydligt i vargdebatten. Det enda LRF har bidragit till den senaste tiden är att smutskasta sin organisation och föra alla medlemmars talan.
4: Nej jag önskar inte livet ur folk men för varge (!!) generation kommer lite mer klokhet och ansvar ut i samhället. Det är positivt.
5: Det är tydligt att åsikter ärvs ner. Speciellt i varghatarkretsar där individerna saknar egen tankeförmåga. Det tyckte farfar så det ska jag också tycka. Likadant med politiken. Jag ska rösta på sossarna för de gjorde mycket bra på 70-talet.

6: Vi är väldigt, väldigt många men som sagt jag lämnar världen åt er och tänker inte föröka mig.
 
Senast ändrad:
vargar & allemansrätt, två självspelande pianon numera. Inga försök till att lyssna, och de som eventuellt görs drunknar i infama påhopp, lögner, rasism och rena personangrepp.

Lycka till
 
*
1: Eftersom kriminaliteten är utspridd bland vargmotståndare är det enda möjligheten.
2: Är det demokrati att lyssna på en så liten minoritet? Ungefär som att jag ska ringa upp regeringen och säga åt dem att jag ska få föra min talan och att de ska dansa efter min pipa. Demokrati?
3: Människor som inte har så mycket innanför pannbenet kommer inte så långt i samhället. Det är tydligt i vargdebatten. Det enda LRF har bidragit till den senaste tiden är att smutskasta sin organisation och föra alla medlemmars talan.
4: Nej jag önskar inte livet ur folk men för varge (!!) generation kommer lite mer klokhet och ansvar ut i samhället. Det är positivt.
5: Det är tydligt att åsikter ärvs ner. Speciellt i varghatarkretsar där individerna saknar egen tankeförmåga. Det tyckte farfar så det ska jag också tycka. Likadant med politiken. Jag ska rösta på sossarna för de gjorde mycket bra på 70-talet.
6: Vi är väldigt, väldigt många men som sagt jag lämnar världen åt er och tänker inte föröka mig.


1 Om varghataren råkar vara kriminell eller ens misstänkt kriminell så är han inte jägare.
2 I ett civiliserat demokratiskt samhälle så tar man inte beslut som ställer till skada för minoriteter, även fast det är en ganska stor minoritet.
3 Du menar att har man inte blivit byrådirektör eller av motsvarande rang så ska man inte ha rösträtt?
4 Ja jag förstår skillnaden...du önskar inte avliva folk utan du hoppas på att dom självdör?
5 Kunskaper som kom från dina förfäder var värdelösa, därför försöker du tänka själv.
Jag har då förståelse för att det tar tid att bygga upp en egen kunskapsbank.
6 Dom sanna vargsupportrarna inom Sveriges gränser samlades i Rättvik i höstas.
Många av dom var säkert seriösa vargvänner och inte enbart jakthatare som den stora massan.
Dom var mellan 150-200 st. "väldigt, väldigt många " känns dock lite överdrivet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
veni Varg attack Vilda djur 66
Mskautpåtur Björn och varg när man sover i skogen Vilda djur 33
islägg Inplanterad varg? Vilda djur 54
insco Hur ska vi göra för att bevara varg! Vilda djur 407
j_stellan Nästan som vargar Vilda djur 95
consono Vargimport Vilda djur 129
plaskdaja Vi säger nej till frilevande varg i Jämtland & Härjedalen Vilda djur 151
millimeter Varg i Härjedalen? Vilda djur 4
ulltand Är det varg? Vilda djur 11
mipert Filmen "Varg" recenseras i Sydvenskan Vilda djur 27
grodanbolle Regional jakt på Varg och Järv. Vilda djur 15
KLAGER Vad vet stockholmare om varg? Vilda djur 3
KLAGER Jaga varg med spjut Vilda djur 4
Highlander- there can be only one Varg: Debatten går framåt. Vilda djur 59
Jockemeister Varg påkörd i dalsland Vilda djur 0
grodanbolle Finskrysk varg invandrad Vilda djur 0
yakman Varg! Vilda djur 12
Raskesven Statusrapport om varg Vilda djur 14
grodanbolle Var det en varg jag hörde? Vilda djur 7
grodanbolle Norges snällaste varg skjuten av jägare. Vilda djur 1
KLAGER Varg safari Vilda djur 0
100826 Varg i Skåne! Vilda djur 4
zzeezz Varg i Sthlm Vilda djur 5
Tiveden Varg. Vilda djur 0
Nosferatu Varg eller hund? Vilda djur 20
Kråkan Såg vi en varg?!?! Vilda djur 7
Usse Norge + Varg Igen!!! Vilda djur 1
KLAGER Varg i Stockholm. Vilda djur 9
Usse Varg!! Vilda djur 45
mattan Varg Vilda djur 2

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg