Efter ett stort nederlag på Korsika då mitt ena knä sa ifrån pga överbelastning började jag rikta in mig mer och mer på lättviktvandring. Ryggan väger lite drygt ett kilo, mat kommer väl hamna på 5-7kg gissar jag, sovsäck ett kilo ca och sedan lite kläder, säkerhetsutrustning och småprylar. Har inte räknat med det jag kommer ha på mig, så får väl lägga till ett par kilon där. Vi kommer vara dessutom vara två, så kök och eventuellt tält delas på.
Men tack för tipsen! Ska kika rean, förhoppningsvis hinner jag få tag på grejer tills det bär av.
Bra tanke. Tror att jag först och främst behöver se vad ryggsäcken hamnar på för vikt i slutändan innan jag bestämmer mig. Det bör ju förstås göras i helgen i så fall!
Tar mig en titt!
Kul att det fångade någons intresse!
Det är inte bestämt någonting. Jag har haft kontakt med Sirges sameby som uttryckligen önskar en stuga i området. De har haft problem med att vandrare och (framföraltl) skidåkare bryter sig in i deras renvaktarstugor för de tror det är för allmän använding. I Sarek. I Sveriges främsta vildmark. Det ligger därför i deras intresse att styra turismen till vissa platser. Samebyn har uttyckt intresse för min idé och pekat ut en plats som jag därför tänkt besöka. Det finns mycket att ta ställning till rent tillståndsmässigt och jag vill därför inte yttra mig mer.
Och ja, det betyder att jag inte heller åkt längdskidor. Tänkvärda tips, jag får se om jag kanske kan känna efter i en fysisk butik.