Det var dags för den årliga fisketuren 10 mil bort som alltid varar i två dygn. Platsen är mycket svåråtkomlig men med hjälp utav båt och elmotor så kan man nå dit på 2 tim. Sagt och gjort, framme på platsen så förbereder vi lägret och därefter sticker ut för att fiska. Timmarna går och hungern skriker från magen, vi tog upp två stycken gösar som vi tänkt att grilla över öppen eld och vänder tillbaka. Väl framme vid den redan färdiga eldstaden så ber jag om tändaren, något som då hade missats i packningen. Båda två satte sig runt eldstaden i tysthet och bara stirrade rakt in i pinnarna i säkert fem minuter innan vi kom på idén med marinbatteriet till elmotorn.
Allt löste sig som tur var och vi kunde gå och lägga oss mätta.
Vart annat år så bär det av till Idre fjäll med flera andra familjer, efter att ha lastat in allt i stugorna från bilarna så bär det av ut på fjälltopparna. vi har parkerat bilen och gått i ca en timma när dottern blir röd i ansiktet och tårarna rinner. Tittar på dottern som säger "pappa, jag har bajsat". Efter att ha tömt hela ryggsäcken på fjället, så slog det mig att blöjorna låg kvar i stugan. Det var bara att vända tillbaka medan alla andra familjerna fortsatte uppåt.
Allt löste sig som tur var och vi kunde gå och lägga oss mätta.
Vart annat år så bär det av till Idre fjäll med flera andra familjer, efter att ha lastat in allt i stugorna från bilarna så bär det av ut på fjälltopparna. vi har parkerat bilen och gått i ca en timma när dottern blir röd i ansiktet och tårarna rinner. Tittar på dottern som säger "pappa, jag har bajsat". Efter att ha tömt hela ryggsäcken på fjället, så slog det mig att blöjorna låg kvar i stugan. Det var bara att vända tillbaka medan alla andra familjerna fortsatte uppåt.