• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Väger nu 69.4kg! :o)

På vilka distanser slog du personbästa? Det skulle vara roligt att se dina tider. Uttryck gärna distanserna i meter och kilometer och tiderna i minuter och sekunder.

Jag gillar att springa och är intresserad av alla metoder som kapar tid.
Alltså, du frågar fel person. Jag springer inte så mycket, och kan inte alls lika mycket om löpträning som du. Men, det känns som att man inte kan få mjölksyra, typ. Du kan pressa kroppen mycket mera utan att det märks. Jag tror dock inte man blir så mycket starkare, men eftersom du kan lyfta vikterna flera reps än tidigare, så får du effektivare träning och blir starkare. Och, du är aldrig sjuk heller, och blir du skadad så läker det mycket snabbare. Du kan alltså träna utan sjukdomar, det är detta som elitlöparen Jonas Colting säger - men han äter vanlig stenålderskost. Och får du upp antalet träningstimmar så gör du större framsteg.

Jag tog aldrig tid när jag slog mitt personbästa tidigare, eftersom mina tider är icke tillförlitliga. Om man springer 3 ggr per sommar så är det inte lönt att föra statisitk?

Tidigare har jag sprungit 5-6 km som allra längst och det var jobbigt. När jag åt raw food förra sommaren, under två månader så sprang jag 5-6km och var inte ens uppvärmd, men då pajade knäet. Jag kunde sprungit flera mil kändes det som. Mitt personbästa var alltså följande: att jag sprang det längsta jag sprungit, utan att känna någon trötthet alls. Jag kunde alltså pressa hårt utan att bli trött, mao skulle jag fått bra tider om jag velat. Men jag ville bara prova på att springa och se om kosten gav någon effekt, och det gjorde det! I sommar ska jag börja springa.

Jag har en kollega som sprungit många år, och det vore kul om jag kunde slå honom med bara lite träning. :) Det stora problemet som jag ser det, är att stärka lederna och knäna. Hjärtat, musklerna och konditionen orkar utan problem, men det är lederna som strular. Det kändes som om jag fick en V12 som motor istället för hjärtat, jag ville hela tiden ut och pressa mig för att se hur pass bra motorn var. Det var fan asroligt med fysisk ansträngning. Det var så kul att ut och åka med min nya starka V12 och köra grisrally. Allt kändes lätt. Jag bara flöt fram.

Apropås det. Enzymer och juice. Det sägs att om man pressar juice så halveras enzymhalten efter 15 min. Det betyder att om man köper juice så finns inga enzymer kvar. Man bör svepa juicen omedelbart efter pressat den. Min kompis pressade äppeljuice och förvarade i pet flaskor i kylen. Nästa dag var juicen brun, den hade oxiderat. Köpt juice oxideras aldrig. Den kan förvaras länge. Jag är skeptisk mot pastörisering. Dödar enzymerna direkt.




Här säger Shannon efter att gått över till raw:
http://www.thegardendiet.com/shannon.html
"I decided to go raw for 30 days after the fast and did so! I felt tremendous and decided to go raw another 30 days. Well after the last 30 days, there was no turning back and I've been 100% RAW FOR LIFE EVERY DAY SINCE THAT DAY!! I would rather die than go back to a life full of addiction and cooked foods! For the first time in my life my sinuses are clear. I'm 6'3, 215 lbs. and 8% body fat. My chest is over 50 inches across in width, my waist is 36 inches and heading towards 34 inches. My arms measure at least 18 inches, not too shabby for a raw-vegan. I'm buffed and feel powerful! I ran 22 miles a week ago just for fun, 4 mile short of a marathon. Can you believe that, I just got up one morning and started running and didn't stop until I hit 22 miles. I still work 15 hour days and people are amazed at my energy levels and mental clarity."

Jag instämmer med honom. Han ljuger icke.




Här säger Steve Pavlina efter att provat raw i 30 dagar. Hans dagbok:
http://www.stevepavlina.com/blog/2008/02/raw-food-diet/
"I also noticed on several occasions that my aerobic workouts seemed easier than usual, as if my heart was beating at a lower rate even though the heart monitor showed that the rate remained the same.
...
The muscle endurance improvements helped me accelerate my strength gains because I was able to progress to heavier weights more quickly and manage more reps with those weights. Weights I struggled to do just 2-3 reps with, I could crank out 7-10 reps with ease the following week. The weight still seemed just as heavy, but my muscles didn’t give out as soon. That really surprised me."

Han mäter även sitt urin pH varje dag, och för statisitk över sin vikt, och mat, etc. Ganska omfattande och noggran bokföring från dag 1 på raw food. Rekommenderad läsning.




Här har vi förstås löparen som gått in i absoulta eliten i USA, från ingenstans. Han tränade lite grand och drog sig tillbaka när han var 20. Nu är han typ 40 och typ bäst i USA. Han menar att hans otroliga resultat beror endast på maten. Flera elitlöpare har ändrat kost nu, pga honom. Kolla hans resultat lista, massa fina priser:
http://runningraw.com/results.html

Han berättar om sin träning
http://www.runningraw.com/blog.htm

Intervju
http://www.welikeitraw.com/rawfood/2008/11/interview-with.html

Jag tror seriöst att det är möjligt att komma in i eliten i Sverige vid en ålder av 40 år, om man varit amatör fram till 30 år. Därför tror jag att jag ska springa marathon. Det borde inte vara vidare jobbigt?
 
Oj, här finns massor av intervjuer av raw foodister, bl.a. tre intervjuer med denna ryska dam Victoria Boutenko som jag nyligen länkade till, i Aftonbladet.
http://www.naturalnews.com/Author268.html

Ah, ok. Hon sover visst lite, precis det jag misstänkte. I tredje intervjun skriver hon att hon sover 5 timmar, precis som jag.

"I generally feel very good. My eyesight is perfect. I'm 53 years old only but I have very good eyesight. I have no gray hair. I have just little bit here, that's going away. I'm very energetic. I sleep five hours; it's plenty for me and I work 18 hours every day on a computer, doing my research. I receive so many emails from all over the world with comments how people reversed the most irreversible diseases like cancer, arthritis and asthma and type 2 diabetes especially, eczema, you name it. I'm not saying that you should not consult your doctor and do that, but I'm saying that's my experience. I'm just as a friend sharing experience with you."





Här är några av hennes smoothie recept. Nu blir jag sugen på att prova såna. Undrar om de verkligen är så goda som påstås eller om det bara är snack?
http://alltomyoga.se/2010/03/30/gron-smoothie-av-victoria-boutenko/
 
Senast ändrad:
Oj, här finns massor av intervjuer av raw foodister, bl.a. tre intervjuer med denna ryska dam Victoria Boutenko som jag nyligen länkade till, i Aftonbladet.
http://www.naturalnews.com/Author268.html

Ah, ok. Hon sover visst lite, precis det jag misstänkte. I tredje intervjun skriver hon att hon sover 5 timmar, precis som jag.

"I generally feel very good. My eyesight is perfect. I'm 53 years old only but I have very good eyesight. I have no gray hair. I have just little bit here, that's going away. I'm very energetic. I sleep five hours; it's plenty for me and I work 18 hours every day on a computer, doing my research. I receive so many emails from all over the world with comments how people reversed the most irreversible diseases like cancer, arthritis and asthma and type 2 diabetes especially, eczema, you name it. I'm not saying that you should not consult your doctor and do that, but I'm saying that's my experience. I'm just as a friend sharing experience with you."

När det börjar dra iväg åt det där hållet så går man över gränsen. Precis som att en liten utvald klick människor har löst gåtan med allehanda medicinska problem. Dock finns det aldrig någon, någonsin, som kan visa på samma resultat under kontrollerade former.

En gång i tiden har långvarig fasta/svält varit på modet för att slippa kroppsliga bekymmer men även där lyste kontrollerade tester med sin frånvaro. Mönstret upprepar sig. Därmed inte sagt att en kosthållning som förespråkas är helt och hållet galen att följa men det måste finnas gränser för när det går från husmorstips till ren medicinsk behandling.
 
En gång i tiden har långvarig fasta/svält varit på modet för att slippa kroppsliga bekymmer men även där lyste kontrollerade tester med sin frånvaro. Mönstret upprepar sig. Därmed inte sagt att en kosthållning som förespråkas är helt och hållet galen att följa men det måste finnas gränser för när det går från husmorstips till ren medicinsk behandling.
Jag håller med om att det är tveksamt. Det låter för bra för att vara sant. Men samtidigt, jägare-samlare folk har inga såna här sjukdomar. Dessa problem existerar inte, de är helt bokstavligen okända. Symptomen känns inte igen. Läkare som varit där och beskrivit olika symptom får ingen respons. Docent Staffan Lindeberg berättar om det vid sina resor i Kitava folket. Varför är infödingarna kärnfriska? Ingen vet, men en del tror det beror på kosten. När de börjar äta vanlig mat så utvecklar de i snabb takt alla våra sjukdomar: åderförkalkning, fetma, etc.


Men, att fasta säger många ska vara bra. "Kroppen får tid att läka sig själv". Jag själv har fastat i 9 dagar med endast vatten. Det var otroligt jobbigt. Jag hade slagit i knäskålen riktigt ordentligt något år tidigare och hade ryggvärk med jämna mellanrum. Andra dygnet jag började fasta, så fick jag stark värk i ryggen och knät men det gick över efter ett dygn. Sedan dess har jag inte haft värk längre. Jag misstänker att kroppen aldrig fått tid att läka de skadorna, förutom under fastan. Det verkar som om raw food sparkar igång samma processer som fasta. När man fastar så utsöndras inga enzymer längre, t.ex. Jag undrar vad som händer med pH? Fan, jag borde ha mätt pH under min fasta.


Angående de besvär hon nämner: cancer, arthritis (reumatism), diabetes 2, astma.

Reumatism: En del misstänker sur kropp kan orsaka detta. Raw food ger 100 ggr mer basisk kropp. En del har pH ner mot 5 vid tillagad mat, och när de äter raw så får de pH mot 8. Dvs 3 steg, dvs 1000ggr mer basisk. Det kanske påverkar reumatism? Jag vet själv att jag alltid haft dåliga leder när jag styrketränade, jag lyfte för tungt. Det knakade i lederna och gjorde ont, därför slutade jag styrketräna för att läka lederna. Men när jag äter raw så knakar inte lederna lika mycket. När jag styrketränade så åt jag mycket bröd, vilket sägs vara dåligt för lederna. Mao, kosten verkar vara viktig för lederna. Jag skulle faktistiskt inte alls bli förvånad om raw botar reumatism. Reumatism är en autoimmun sjukdom, dvs kroppen angriper sig själv pga felprogrammering eller nåt sånt. Och lektiner och såna ämnen som finns i spannmål, kan orsaka autoimmuna sjukdomar. Om du slutar inta spannmål och förgifta kroppen så upphör felen. Det är ungefär som radiaktiv strålning sabbar cellerna. Slutar du bestråla så blir cellerna friska igen.

Diabetes 2: jag har länkat till youtube film där läkare följer 6 diabetiker under en månad där de äter raw. Jag har inte sett filmen, men jag utgår från att de blev friska, eftresom jag har läst det på flera olika håll: raw botar diabetes 2.

Astma: ja, det är inget snack. Jag är själv astmatiker och jag vet att raw botar astma. Det finns även andra vittnesmål som bekräftar detta.

Cancer: ja, det verkar långsökt. Visst har jag läst några vittnesmål om att raw botar cancer, men det låter för bra för att vara sant. Så jag är skeptisk till detta. Men jag utesluter inte detta. Infödingar har inte cancer, cancer är helt okänt hos dem. Enligt läkare som varit där på studiebesök.


Fredrik Paulun pratar om flera vanlig stenålderskost studier, som säger så här angående de sjukdomar du citerar:
http://www.nt.se/arkiv/2005/06/27/Reportage/2219551/Sten%E5lderskost----den-nya-flugan.aspx

"- Den här kosten är särskilt bra vid autoimmuna sjukdomar som MS, reumatism, Crohns sjukdom, eksem och psoriasis. Det finns det gott om forskning som stöder, berättar Fredrik.
Dessutom kan den hjälpa väldigt många med IBS - det vill säga magbesvär i form av hård mage, diarréer, svullenhet och gaser. Dessa tillstånd är egentligen inte normala.
Men stenålderskosten är inte bara för de med ovan nämnda problem. Vi har alla mycket att vinna. Du kan bli kvitt dina extrakilon, förebygga diabetes och cancer och dessutom bli mycket piggare. "

Men effekterna blir oerhört mycket starkare när man äter allt rått.



Kvinna säger att hon blivit fri från sin Multipla Skleros, MS med koständring till stenålderskost:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article344704.ab


Loren Cordain pratar om MS och stenålderskost:
http://wildhorse.insinc.com/directms03oct2007/


En annan sak. Min kompis sade; när man var ung så pekade "den" mot himlen. Nu när man är gammal så pekar "den" mot horisonten. Jag håller med. Men när man äter raw, så pekar den mot himlen igen. Potensen förbättras. Jag sa ju att det finns massor av fördelar med raw food som jag inte rapporterat om, än. Det vore bra om nån annan här vågade testa dietändring en period, och sen kunde bekräfta alla effekter. Då är vi två som säger samma saker.

Men det förstås, om nu inte nån säger att hen provar (utan att göra det) och sen ljuger ihop saker. Allt för att sabba. :) Detta hände ju Professor Buteyko, folk försökte förstöra hans unika teori om andning, de ljög ihop saker.
 
Mitt personbästa var alltså följande: att jag sprang det längsta jag sprungit, utan att känna någon trötthet alls.

Här har vi förstås löparen som gått in i absoulta eliten i USA, från ingenstans. Han tränade lite grand och drog sig tillbaka när han var 20. Nu är han typ 40 och typ bäst i USA.

Därför tror jag att jag ska springa marathon. Det borde inte vara vidare jobbigt?
Det var alltså inte mer av de flera personliga rekord du skröt om än att du orkade springa en halvmil? Man väntar sig något annat av någon som pratar om flera personbästa. Känns nästan som att du överdrev eller skönmålade.

Den där löparen är duktig. Med de tider han presterat på halvmilen skulle helt säkert placerat sig högt på Wallanderloppet i Ystad (ingår i Skånecupen). Kanske till och med klarat sig upp på pallen. Att han "gått in i absoluta eliten" och är "typ bäst i USA" känns däremot som lätta överdrifter. Ignorans kan också förklara.

Han är dessutom vegan och du är kadaverätare. Gör som han gör så kan du snacka om hur bra den metoden är. Annars ska du inte blanda ihop hans resultat med dina trista matvanor. (Ditt "svullande" på helgerna är inte ett tecken på en fungerande matregim).

Du funderar på ett maratonlopp och tror inte att det borde vara särskilt jobbigt? Dina fantasier i denna fråga är ungefär lika välgrundade som i allt annat du skriver. Du tror och gissar om saker du inte vet något alls om. En par hinter i sakfrågan. Att springa ett maraton är inte samma sak som att springa fem kilometer åtta gånger. Hur jobbigt det blir beror på hur vältränad man är och hur hur fort man springer.

Här är några av hennes smoothie recept. Nu blir jag sugen på att prova såna.
En sak som förvånar... Du hänger på ett forum för friluftsintresserade. De allra flesta, eller alla, här har en rätt aktiv fritid. Man vandrar, cyklar, klättrar, springer, paddlar osv. Många håller på med flera av de här aktiviteterna. Att det är bra för hälsa och välbefinnande att röra på sig i skog och mark torde vara så välkänt att vi inte skall ödsla dyrbar bandbredd på dåliga aftonbladetlänkar om saken.

Någon inspiration hittar du inte i det. Du finner dina sanningar i Aftonbladet och känner ett så starkt tvång att dela med dig av dem att du det bara måste ut - även om forumet är fel och läsarna rätt skeptiska.

In på ett friluftsforum kommer du, en soffpotatis med en rätt komplicerad sjukdomshistorik, klen potens och ett teoretiskt intresse för "överlevnadsfrågor" (du ser på video...), och upplyser oss om att du har en metod som kan göra oss friska, glada och snygga. Begriper du vilket intryck du ger?

Därmed tackar jag för mig i den här tråden. Jag får önska er alla en riktigt god helg och att ni får lika trevligt och friluftsfrämjande helgväder som jag :)
 
De hann inte få de flesta av våra sjukdomar eftersom de dog i 40års åldern.
Nej, det stämmer inte. Medellivslängden är ganska låg, ja. Men det beror på att de första spädbarnsåren är ganska kritiska. Överlever man de första åren så lever de lika länge som oss. Men med högre livskvalitet. Våra åldringar lever som paket på långvården i 1-2 år innan de dör. Jägare-samlare folkens åldringar deltar i alla aktiviteter, in i det sista. Röjer skog och allt. På slutet så får de en infektion, blir sega och somnar in efter 2-3 dar. Jag vill inte ligga som ett paket på långvården när jag blir gammal.





Det var alltså inte mer av de flera personliga rekord du skröt om än att du orkade springa en halvmil? Man väntar sig något annat av någon som pratar om flera personbästa. Känns nästan som att du överdrev eller skönmålade.
Nja, jag har inte nämnt alla saker. Bl.a. finns en låååång megabrant backe som är helt dödlig. Att bara gå uppför den utlöser alltid astma, och den är verkligen knäckande jobbig. Man får ont i ryggen av att upprätthålla en bra ställning så man inte tappar balansen. Efter två månader på raw, så sprang jag uppför den. Visst, jag var helt knäckt men det gick. Helt utan träning. Det finns även en stor brant 200m hög kulle där jag bor, tidigare var det jättejobbigt att gå uppför den. Men nu kunde jag skynda mig uppför den utan att vara knäckt när jag kom upp. etc. Det är flera såna episoder där jag inte kände vidare trötthet, som jag inte redovisat här. Men hur vettigt är det att jag presenterar tider, när jag springer typ 3 ggr per sommar? Så om du ser att jag drastiskt förbättrat mina tider, så vad betyder det? Ingenting. Det är ju helt menlöst att jag presenterar tiderna. Därför berättade jag vilka prövningar jag normalt tyckte var jättejobbiga, men inte längre efter dietändring.

Den där löparen är duktig. Med de tider han presterat på halvmilen skulle helt säkert placerat sig högt på Wallanderloppet i Ystad (ingår i Skånecupen). Kanske till och med klarat sig upp på pallen. Att han "gått in i absoluta eliten" och är "typ bäst i USA" känns däremot som lätta överdrifter. Ignorans kan också förklara.
Jasså? Om du läser hans blogg där han beskriver sina lopp, så står det förhållandesvis ofta att han slår banrekord, eller tangerar. Hur kan det gå till om han inte tillhör eliten? Han vinner ju ofta tävlingarna, om man läser bloggen. Följaktligen tillhör han eliten. Det är inget snack om saken. Vinner man hälften av alla tävlingar man ställer upp i, och placerar sig högt på resten, så är man typ, bäst i USA. Påstår man annat, så har man en annan definition på vad "elit" är.

Det kan ju vara så att alla amerikaner är sämre än svenskar i snitt. Det som är eliten i USA, är tydligen mediokert i Sverige - enligt dig. I vilket fall som helst, så tillhör han eliten i USA. Det är per definition. Han vinner kanske hälften av tävlingarna och är nästan alltid topplacerad - dvs elit.

Jag finner det svårt att tro att eliten i USA är medelmåttor i Sverige. Men eftersom du verkar veta mycket om löpning så får jag väl tro dig. Eller så är det du som är ute och cyklar.


Han är dessutom vegan och du är kadaverätare. Gör som han gör så kan du snacka om hur bra den metoden är. Annars ska du inte blanda ihop hans resultat med dina trista matvanor. (Ditt "svullande" på helgerna är inte ett tecken på en fungerande matregim).
Jag äter lite fisk och ägg ibland, som är rå. Och jag får samma effekter som veganerna rapporterar. Alltså funkar det att äta lite fisk och ägg ibland. Om man ska hårddra det, så ska jag egentligen äta exakt som han gör, exakt samma matsedel, etc - men det är ju ogörligt. Så när du säger att jag ska äta som han gör, så går det inte att realisera. Huvudsaken är att jag får exakt samma effekter som vanliga raw veganer. Följaktligen kan jag förvänta mig samma utveckling som han.

För mig är kadaverätare något helt annat. Men smaken är som baken. Mitt svullande på helger är att jag äter normal husmanskost och det beror på att det är en övergångsfas. Det är svårt att switcha till raw omedelbart. De som är raw foodare, är alltid periodare i början. Sen tar de steget.
 
Du funderar på ett maratonlopp och tror inte att det borde vara särskilt jobbigt? Dina fantasier i denna fråga är ungefär lika välgrundade som i allt annat du skriver. Du tror och gissar om saker du inte vet något alls om. En par hinter i sakfrågan. Att springa ett maraton är inte samma sak som att springa fem kilometer åtta gånger. Hur jobbigt det blir beror på hur vältränad man är och hur hur fort man springer.
Bara för att du äter dåligt så du inte lyckas vidare bra med dina lopp, så behöver dina resultat inte gälla andra? Självklart kommer jag lyckas med marathon, utan problem. Om jag, helt otränad, utan problem skulle kunna springa ett par mil (och jag har sprungit 5-6km som längst i mitt liv tidigare) så borde jag kunna springa marathon med lite seriös löpträning. Som den dära färgade killen skrev: han sprang en morgon nästan ett helt marathonlopp bara för att det var kul. Det vore kul att slå dig, det skulle väl få dig att inse att jag har rätt. Fast kanske inte. Du skulle nog skylla ditt nederlag på att jag har löpargener, eller att jag dopat mig, eller nåt konstigt.


Du finner dina sanningar i Aftonbladet och känner ett så starkt tvång att dela med dig av dem att du det bara måste ut - även om forumet är fel och läsarna rätt skeptiska.
Nja, mina sanningar finner jag inte där. Jag har funnit mina sanningar själv. Däremot, så postar jag andra länkar som understödjer de saker jag påstår. Nu råkar jag läsa Aftonbladet, men som jag visat, så finns det även forskarrapporter. Och jag tror inte folk förstår forskarrapporterna? Jag gör det inte, i alla fall.


In på ett friluftsforum kommer du, en soffpotatis med en rätt komplicerad sjukdomshistorik, klen potens och ett teoretiskt intresse för "överlevnadsfrågor" (du ser på video...), och upplyser oss om att du har en metod som kan göra oss friska, glada och snygga. Begriper du vilket intryck du ger?
Nja, jag har inte klen potens, den funkar bra. Jag menar bara att "den" pekar upp mot himlen numera, och inte mot horisonten. Fast din kanske pekar mot himlen och har alltid gjort det. Det är ju bra för dig. :)

Angående att jag är en soffpotatis, ja, numera är jag det. Tidigare lyfte jag tyngder riktigt seriöst. Men sen pajade lederna och jag fick sluta träna.

Angående att jag har en metod som får folk att må bra. Jag hoppas det framgår nu, att detta är inte min metod som jag själv praktiserar, jag är inte ensam om att rapportera dessa effekter. Det är alltså inte min egen metod som bara funkar för mig. Däremot funkar den för många andra, och det finns professorer och forskare som grävt i detta. Det är alltså många människor som vittnar om att detta funkar. Så jag menar att jag, och många andra (även forskare), påstår att detta funkar.

Angående dina många förklenande ord om mig. Låt mig berätta om ett experiment man faktiskt utfört. Ett gäng apor i ett rum, och en banan hänger ned från ett snöre. Då en apa klättrade upp för att ta bananen så sprutades det kallt vatten överallt i rummet. Apan backade tillbaka förskräckt. Nästa gång en apa klättrade upp för att ta bananen så fick han stryk av alla andra apor. Nu byttes en apa ut. Den ville klättra upp och ta bananen, men blev hindrad och fick genast stryk av alla. Sakta bytte man ut en apa i taget, och varje ny apa fick stryk. Till slut var alla apor utbytta. Men alla apor fortsatte att puckla på den som ville ta bananen - utan att veta varför! Aporna slog alltid den som ville ta bananen, men visste inte varför de gjorde det. De ifrågasatte inte, och gjorde som man alltid hade gjort en gång i tiden. Du pucklar inte på mig fysiskt, men väl verbalt - när jag ifrågasätter gamla dogmer. T.ex. att man blir fet av att äta fett, att man ska räkna kalorier, att det är bra att äta tillagad mat, etc. Jag är en nyfiken själ och måste ifrågasätta och prova olika saker. Somliga är inte nyfikna, utan snarare lite rigida och stela, de är inte villiga att tänka i nya banor eller prova.
 
T.om. vinkeln på erektionen förbättras förutom att man botar allt man eventuellt lider av och troligen kan springa maraton med lite träning :) Här är en ännu tuffare diet för män med hår på bröstet:

<object width="500" height="405"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/abg8l2Zs7d8&hl=sv_SE&fs=1&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/abg8l2Zs7d8&hl=sv_SE&fs=1&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed></object>
 
Snart kommer någon på att "greens are bad" och att folk är hemska som rycker stackars grönsaker ut jorden. Vad blir nästa heta Hollywood-diet? Roade mig att kolla på Youtube angående raw och hittade den här dokumentären.

<object width="500" height="405"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/z3xOU2tLl7g&hl=sv_SE&fs=1&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/z3xOU2tLl7g&hl=sv_SE&fs=1&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed></object>