• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Väger nu 69.4kg! :o)

Jag kan tillägga att när jag äter t.ex. en hamburgare eller thai mat så mår jag dåligt. Jag mår illa. Det handlar inte om paltkoma. De som ätit Raw Food länge, kan bli riktigt sjuka när de testar laga mat igen. I en av länkarna jag givit, finns en kille som provar på raw food i 30 dagar och beskriver vad som händer när han äter lagad mat igen: han blir rejält sjuk. Somliga Raw Foodister tror att de kan dö av att äta snabbmat. Man mår alltså dåligt av lagad mat när man äter Raw food. Då pratar jag inte bara om lunchkoma. Men detta förstår inte folk, som inte själv provat på. Det är svårt att beskriva allt detta för nån som inte har samma erfarenheter.

Under veckan tvingade min flickvän mig att äta lagad stenålderskost. Min allergi och astma var fortsatt bra, hade inga problem. Problemet var att jag började sova tokmycket. Mot slutet av veckan började jag gäspa redan kl 22.00 och lade mig kl 23.00. Jisses. Fick inget gjort alls. :( Nu ska vi snart börja äta raw en vecka, så ska min flickvän få se alla effekter jag berättat om! Hon kommer att sova 4-5h varje natt. Själv märker jag nu att mina fotvårtor är nästan helt borta. Syns knappt alls längre. Märkligt. Jag har ju haft fotvårtorna i 15 år och inget har hjälpt, de har alltid kommit fram igen.

Min kollega på jobbet är lite lustig, när han sett videon om Raw och efter att jag pratat om alla effekter och så, så bestämde han sig för att börja med Raw hux flux samma dag, fredag. På fredag kväll åt han sallad och frukt. På lördag åt han en stor sallad till lunch. Nån timme senare var han så toksugen att han gick till Mcdonalds och toksvullade. Händerna skakade. *fniss* Det går inte att börja med Raw utan vidare. Det är en mycket tuff diet, det är samma sak som att fasta.

Man äter vanligtvis så mycket socker (dvs raffinerad stärkelse: pasta, bröd, potatis, ris) så kroppen måste ha sin sockerfix varje dag. Om man skär bort allt socker så måste man kompensera med fett istället (Atkins). Min kollega åt varken fett eller socker. Det är självklart att han blev tokhungrig. Antingen äter man socker (dvs raffinerad stärkelse) eller så äter man fett - annars går det inte. Men eftersom tiden går, så avvänjer man kroppen från allt raffinerat socker, så suget minskar. Initialt får man äta mycket fett för att hålla suget stången. Efter något år så behöver man inte äta så mycket fett heller, så då räcker det med vanlig Raw food utan extra fett. Ska man testa Raw, så bör man käka stenålderskost ett tag. Minst ett halvår. Sen kan man testa Raw utan alltför stora problem. Går man direkt från vanlig husmanskost till Raw så funkar inte det. Det går inte. Omöjligt. Man klappar ihop direkt. Det är exakt samma sak som att fasta. Man måste värma upp med stenålderskost. (Detta är skälet att min flickvän äter så. Det är mjukstart för hennes raw vecka).

Den kollegan på jobbet har alltid haft lite mage, och väger normalt kring 79 kg och är 180cm. Bara genom att minska kraftigt på pastan, brödet, etc har han nu gått ned till 75.5kg på 2 mån. Han äter typ stenålderskost. Han har inte vägt under 75kg på 15 år. Han tränar inte alls. Så ni som säger att det är bara tallriksmodellen och räkna kalorier och träna som gäller: nej, ni har fel. Det går att äta sig till en bra hälsa. Det viktiga är att äta rätt saker. Att äta mackor som somliga gör, är ju helt käpprakt fel. Mackor får man inga vettiga resultat på. Det är ju bara raffinerat socker. Men däremot, frukt är långsamma kolhydrater. Fruktsocker går inte direkt ut i blodet, det måste först omvandlas till en annan form av socker innan det går ut i blodet. Det värsta man kan äta är raffinerat socker, som t.ex. mackor. Sånt ökar på fettinlagringen.
 
Här är en tjej som berättar hur hon blivit av med sin kattallergi. Hon pratar om mig. Vilka effekter rapporterar hon, tror ni? Men detta är för flera år sen och hon äter tillagad stenålderskost, inte rå så hon får inte så jättestora effekter. Bara stora effekter.
http://hittekatter.ifokus.se/Forum/...s.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=9

Kom ihåg, jag sa ju att jag har tjatat om koständring redan för flera år sen, just i syfte att folk ska bota sina allergier. Jag gillar inte att man överger katter, pga allergier. Det var därför jag gick runt till olika forum och postade om min upptäckt. Jag vill inte att katter eller hundar överges. Det jag vill är att folk ska få bättre hälsa, så de kan behålla sina pälsklingar. Det är därför jag missionerar om kosten. Jag var nära på att tvingas lämna bort mina katter, och det var jättejobbigt. Jag vill inte att andra ska råka ut för samma sak.

Syftet med denna tråd, och varför den skapades, är egentligen att minska på antalet övergivna katter, t.ex. genom att folk slipper pälsdjursallergi. Jag håller på att mata en hemlös liten katt just nu. Om nån är intresserad av att ta hand om honom, säg till. Jag själv har två katter, båda hemlösingar. Övergivna djur gillar jag inte alls. Det sägs finnas 30.000 hemlösa katter bara i sthlm.

Jag kommer nu att renskriva inlägg jag skrivit här, och posta nya artiklar på min blogg istället för här. Syftet med min blogg är att folk med allergier ska ha all information på ett och samlat ställe så slipper man googla runt. Jag postade långa texter i olika forum, men trådarna raderades efter lång tid, de finns inte kvar idag. I ett fall så lades forumet ned! Jag har tröttnat på att skriva långa inlägg med samma text hela tiden i olika forum, speciellt då trådarna raderas efter lång tid. Därför skapade jag min blogg för att samla alla mina artiklar. Så slipper jag skriva dem gång på gång i nya forum. Det var tanken när jag skapade min blogg och började samla alla texter där.

Så, om ni känner någon djurägare som är allergisk och kanske tvingas lämna bort djuret, hänvisa till min blogg så vore det snällt. Spread the word!

Koständring funkar förstås även mot pollenallergier och andra allergier, t.ex. klorallergi som Lars Frölander berättar om, på min blogg. Koständring hjälper även mot viktnedgång, etc etc etc etc. Men om jag startar en tråd om hur man botar kattallergi på ett vanligt forum så bryr sig ingen. Jag lärde mig att om jag skapar en tråd om viktnedgång så lyssnar alla.

Ha det bra så hörs vi! :)


PS. Har ni någon fråga, så vill jag bara säga att läser alla kommentarer på min blogg. Men jag är inte ofta där, bloggen är bara ett referensverk. Men jag läser och svarar, förr eller senare.