Varför utsätter du dig ens för vanlig mat när raw är så otroligt bra?
varför matar du han?
Varför utsätter du dig ens för vanlig mat när raw är så otroligt bra?
varför matar du han?
Ja, du har helt rätt. Det är ganska tråkigt att äta Raw hela tiden. Och under semestern så går vi på restaurang eller samlas för att äta middag. Det är himla tråkigt att äta sallad då. Speciellt som de inte kan göra salladen på ett bra sätt ute. De bara choppar lite grönsaker och thats it. Så jag svullar då och då. Att gå permanent från tillagad mat till Raw är svårt. Jag vet inte om jag nämnt detta förrut? Men, det känns lättare och lättare att köra längre perioder Raw. Jag är inte redo. Än. Men det kommer. Det värsta är att äta mat är så socialt. Jag känner mig som en icke-rökare i en värld full av rökare. Det ÄR svårt att gå över till Raw. Speciellt imorgon när det är stor fest och vi ska supa och bli fulla.I know, "don't feed the troll" men missionerandet och att sen pina sig med vanlig mat, troligen för att det är otroligt mycket godare än att dricka råkostjuice dagarna i ända, blir väldigt tokigt.
Jag kör mitt race, så får ni köra erat race med att räkna kalorier och tokträna och sova länge.
Nja, jag antar bara att alla har svårt att hålla vikten, vilket verkligen är fallet om man räknar kalorier. Och att alla mår dåligt, ja, så är ju fallet också. Innan man verkligen mår BRA så vet man inte hur det är att må bra. Det är ungefär som om en maskin som hummar dovt hela livet som helt plötsligt stängs av. Då blir det tyst och man förvånas över att det verkligen kan vara så tyst. Det anade man aldrig innan, man trodde det var tyst - men det var det inte. På samma sätt är det med hälsa och Raw food. Om man tittar på Raw Food videon så säger alla där, även detta, dvs man mår inte bra förrän man upplevt vad det innebär att må verkligt bra. Folk bara tror de mår bra, men det gör de inte.Men nu antar du ju att alla går på konstant jojodiet och mår dåligt.
Nja, jag antar bara att alla har svårt att hålla vikten, vilket verkligen är fallet om man räknar kalorier. Och att alla mår dåligt, ja, så är ju fallet också. Innan man verkligen mår BRA så vet man inte hur det är att må bra. Det är ungefär som om en maskin som hummar dovt hela livet som helt plötsligt stängs av. Då blir det tyst och man förvånas över att det verkligen kan vara så tyst. Det anade man aldrig innan, man trodde det var tyst - men det var det inte. På samma sätt är det med hälsa och Raw food. Om man tittar på Raw Food videon så säger alla där, även detta, dvs man mår inte bra förrän man upplevt vad det innebär att må verkligt bra. Folk bara tror de mår bra, men det gör de inte.
Massa text.
Jag får inte grov lunchkoma efter varje normal måltid. Jag säger bara att minsta tillstymmelse till lunchkoma över huvudtaget, reagerar jag på. Det gjorde jag inte förrut. Om man är 100% topp, och så dras man ned till 50% så märks det direkt. Du märker inget eftersom du alltid ligger där.Om du äter så att du får lunchkoma efter varje normal måltid så bör du tänka mer på vad du stoppar i dig.
Jag pendlar inte alls. Det KRYLLAR av kolhydrater i grönsaker och frukt. Jag äter ännu mer kolhydrater när jag äter Raw, det är det enda jag äter. Men, jag minskar det förädlade sockret till noll när jag äter Raw. Men jag svullar kolhydrater och stärkelse när jag äter Raw, jag äter mycket mera än dig.Jag har koll på det där och hade samma känsla när jag dietade och käkade protein och kapade kolhydrater hårt och sen jämför det med den sämsta möjliga svullmåltiden. Och även iofs när man har gått på lågt kolhydratintag och sedan plötsligt stoppar i sig mycket kolhydrater. Känslan du får skiljer sig knappast mellan en LCHF (som jag inte testat), eller proteindiet eller raw. Du pendlar ju mellan att neka kroppen kolhydrater och sen äta helt normalt och då ser jag inget som helst konstigt att du upplever en sån jäkla skillnad.
Jag får inte riktigt problem som du tror. Jag har inga hudproblem, visst jag har 3 vårtor på tårna som jag haft länge. Erektionen har jag inga problem med - den funkar bra. Det är bara det att den inte pekar upp mot himlen när jag äter vanlig mat. Men den pekar upp mot himlen när jag äter Raw. Det är inte direkt ett problem för potensen. Men när man närmar sig 40 så är det vanligt att vinkeln ändras nedåt. Hur gammal är du? (Det är t.ex. inte vidare smart av en 25 åring att håna en 40 åring för att vinkeln ändrats nedåt).Däremot att du får problem med hyn, vårtor, erektionen, gaser och så vidare - där känner jag inte igen mig.
Ja precis. Jag får i mig massor av fruktos och kolhydrater, mycket mera än dig. Fruktos bryts ned till Glukos som är det kroppen använder (tror jag). Förädlat socker är Glukos, så kroppen kan använda det direkt. Därför har frukt ganska lågt GI, trots att det är mycket kolhydrater och socker däri. Det är alltså en annan form av socker, som måste brytas ned i vidare steg innan kroppen kan använda det. Det är bättre och långsammare kolhydrater att äta frukt, än t.ex. Pasta. GI för pasta är högre än för frukt, pasta går direkt ut i blodet.Jag glömde att du dricker 2 liter juice, och sen inget annat förrän på eftermiddagen, och får i dig massor med fruktsocker.
Och nu är vi där igen. Jag påstår att det FINNS genvägar. Jag fattar inte hur du kan tvärsäkert säga att det inte finns, när du inte vet något om saken? Du har ju bara sett en sida, men jag har sett båda.Nåja, nu ger till och med jag upp: "Du har aldrig upplevt hur det är att må bra. Det är svårt att beskriva det för dig. Vad jag än säger, så misstolkar du det eftersom du inte har mina referensramar.". Hoppas bara folk som läser är kritiska och fattar att det inte finns några genvägar. Träna, bra mat och ordentligt med sömn för återhämtning funkar bra för de flesta.
Vad är det inte tror på? Att man går ned i vikt? Men det gör man. Har du provat fruktbanta? Nähe. Great. Har du hört talas om Semmelweiss?Att fruktbanta tror jag inte på.