Ojojoj, vi har verkligen sett hur olika folk tänker i denna tråd. Din uppfattning skiljer sig en hel del från hur jag uppfattar saker, om jag får säga det. Du tycker vissa saker, och du förväntar dig att jag ska resonera som du. Eftersom jag vet att folk ser olika på saker, så ställer jag hela tiden kontrollfrågor för att se om jag uppfattat saken rätt. Men det verkar som om kontrollfrågorna uppfattas som provokationer? Du ställer även påståenden "om du vore seriös så skulle du inte lagt upp detta som tv-shoppen, etc" - jasså? Men jag håller inte med om att det är din världsbild som är facit. Du får tycka vad du vill om denna tråd, men jag ser inte på saken på samma sätt som du.
Inte artigt? Du verkar inte vara en som bryr sig om att vara artig.
När jag skrattar "Hahahahahaha" så är det inte för att håna någon. Jag skrattar med, inte åt. Jag förstår att du ser detta som en provokation, men tro mig, avsikten är inte att provocera. Vi har olika syn på skrattet. När t.ex. nån säger att han vill prova dieten för att han får bättre erektion, så hånar jag inte honom när jag skrattar. Utan jag ser det som att han skämtar och jag skrattar med. Och jag vill diskutera detta med erektionen vidare. Oss män emellan. Visst, är man 20 år så har man inte problem med vinkeln på erektionen, men när man blir äldre så får de flesta lägre vinkel. Och jag tänkte det kunde vara kul att diskutera det. Men, jag hånar inte honom. Vilket du verkar tro?
Och om dessa inlägg är påhopp som du tar illa åt hadde du lagt ned för länge sen. 15 sidor är bevis nog.
Återigen, folk är olika. Om du lägger ned när du tar illa åt dig, så betyder inte att det är rätt beteende för andra? Om någon attackerar mig så lägger jag INTE ned. Jag tycker det är fel att fly svåra situationer, även om du tycker det.
Det som är rätt beteende för dig, behöver inte vara rätt beteende för andra? Jag förstår att du bara går iväg när du blir förolämpad gång på gång, men JAG gör det inte. Och bara för att jag väljer ett annat sätt än dig, så betyder det inte att du kan dra slutsatser om mig, utifrån hur du skulle reagerat.
Oj då, du har du verkligen svårt att förstå vad jag skev...
Kanske för att folk tänker olika? Jag tänker uppenbarligen inte som du.
Men du har valt ett upplägg som en TV shop reklam följetång, och du har valt den av en orsak.
Jasså? Det vet du?
Ville du bara rekomendera en diet och inte få en massa uppmärksamhet hade du bara postat en länk och rekomenderat dieten.
Jasså? Jag förstår att du hade gjort det, men jag kanske inte tänker så?
Om du nu endast ville rekomedera en diet och inte predika, varför började inte du då med att posta några länkar och skrivit att du testat dieten och den funkar?
Jag förstår att du hade gjort så, men jag kanske funkar annorlunda? Är det ditt beteende som är normen här? Att fly svårigheter - det är facit? Att lägga upp trådar på annat sätt - det är facit?
Vad sägs om att jag skriver lika godtyckliga saker om dig då? Tja... Jag kan hitta på lite här.
A) "Du är endast ute efter att provocera, annars hade du inlett dina inlägg med "jag tycker detta är jätteintressant, men..." - eftersom jag själv alltid gör så. Eftersom du inte gör samma sak, så är du ute efter att provocera. Jag vet hur man gör för att vara icke-konfrontativ och du följer inte min mall. Alltså betyder det att du provocerar mig."
B) "Dina inlägg börjar mjukt och sen går till hårt angrepp, detta tyder på att du bestämt dig för att bråka. Jag vet, för jag gör alltid så när jag vill bråka."
C) "Du använder en viss font, och det tyder på blablabla För jag byter alltid font när jag vill vara vänskaplig. Jag sätter normen. Eftersom du inte tänker som jag så har du fel".
D) etc
Låter ovanstående vettigt, tycker du? Inte vidare va? Men det är ju samma resonemang du använder mot mig?
I vilket fall som helst, om du verkligen tycker denna tråd är så provocerande där jag förespråkar frukt och grönt, så föreslår jag att du slutar titta i den, precis som Noob slutat? Det är väl inte svårare än så? Varför stör du dig så mycket på denna tråd, när du enkelt kan sluta titta i den? Jag tvingar dig inte? Eller, du kanske har fallit offer för mitt subliminala budskap?
PS. Ni som mailat och uttryckt stöd till mig, tack för de mailen. Men ni kan även använda PM. Jag föreslår även att ni själva googlar lite om raw, eller stenålderskost om ni vill ha en mjukare diet. Alla kommer säga exakt samma saker som jag säger här. Så, ja, ni har fattat att jag inte hittar på eller svamlar. Alla vittnesmål är samstämmiga, det måste ju betyda något? Eller hur?