• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

UL: Kapa julfläsket

Re: Re: Mallorca-event

tigertamjaren; sa:
malindo; sa:
...Wild-kâting kanske ses med blidare ögon än vanlig bonn-camping med tält?
...
Mallorca

Mediterranean island off the coast of Spain, probably most famous for the opportunities to get drunk or laid...

Nån som kan knyta ihop säcken här?... ;)

------

Gott folk vad sägs om denna grej? Jag är benägen att boka in en långhelg i mitten av april, vad säger ni andra?

/ G

Går det inte lite tidigare?

Jag röstar på sista veckan i mars/början av april, typ 20:e-4:e .

jag åker inte ner bara 4 dagar men det ska tydligen finnas några stränder där också om man får tid över.. :)
 
Re: Unterkunft-förslag

malindo; sa:
Tossals Verds: bergshytte
7,50 euro per natt i sovsal. 31 Euro i dubbelrum (Rasken och min sekre?). Bör bokas i god tid innan.. helger ganska hopplöst.
http://www.conselldemallorca.net/tossals/indexdeu.html

Enklare hotel i Alaró: Can Tiu, frân ca 50 Euro
http://www.abenteuerreisen.de/wg/es/wg_es_ma__rf35a__01a01.htm

Mvh / Mats
Men wann wie warum? Jag håller inte med jamo, jag tar hellre ett helgbesök (man måste ju jobba oxå...).

/Håkan
 
Projektet börjar ta form

Vad tror ni om den här bilden som framsida pà projekt "Betalsajten Kât-dejten"? (fotograf: Raske Sven, sâ klart)
cpic400424d2cef84.jpg


PS: Raskesven: min sekreterare, den andra alltsà, ser lite orolig ut, och vill gärna i vilket hánseende just epitetet "Raske" blivit ditt...

Mvh / Der Projektleiter
 
Re: Re: Re: Mallorca-event

Håkan K; sa:
Det vore väl trevligt med en Mallorca-resa. Förutom "get drunk" och "get laid", får vi se på skotillverkning oxå?

/Håkan [/QUOTE]

Naturligtvis kan man fà se pà detta, det gäller bara att prioritera mellan aktiviteterna. Om ni har cash eller Visa gâr det áven bra att göra ert livs fynd. Garantueed to keep you dry!

Mvh / Sales Manager

OBS: Vid närmare genomläsning av Mallorca-experten Mr. McCluir sà handlar det här inte om att Get drunk AND get laid, utan att Get drunk OR get laid. Âterigen màste man alltsà prioritera.
[Ändrat av malindo 2004-01-15 kl 17:44]
 
Re: Projektet börjar ta form

malindo; sa:
.....
PS: Raskesven: min sekreterare, den andra alltsà, ser lite orolig ut, och vill gärna i vilket hánseende just epitetet "Raske" blivit ditt...

Mvh / Der Projektleiter
Det är från tiden med Flinkastina. Hade något att göra med järvens sätt att söka sig fram genom kuperad terräng. Något jag av en slump även senare fått antytt från annat håll.

Angående projekten. För det snackas väl om två olika projekt här, Malindos "Betalsajten kåtdejten", där jag tydligen ska få fotoprovision, och Malindos "Bergshytta & skoexpedition mm"? Av Mr. McClure´s artikel att döma vore kanske hyttavarianten bäst? Och med begränsad tid vill väl de flesta ägna sig åt även det mm. så en "basecamp" i form av en kåta kanske inte är så meningsfullt?

Jag vet ännu inte vad som händer för mig efter sista mars vad gäller arbetsuppdrags omfattning, men om det blir läge; bara en helg, alltså ner på fredag och hem söndag/måndag blir lite kort tycker jag. Men varför inte göra ett program som inleder med de "tunga" bitarna, dvs. bergshytta och kängfabrik, så hinner de som bara kan stanna en helg med dem. Eller vad som nu anses vara de "tunga" bitarna;-) Minst 3 hela dagar på plats vill nog jag ha om det ges tillfälle i mars/april.

Liksom Håkan K är jag intresserad av kängfabriken, i synnerhet av membrantesterna.

Mvh Raskesven
 
Re: Re: Projektet börjar ta form

Raskesven; sa:
malindo; sa:
.....
PS: Raskesven: min sekreterare, den andra alltsà, ser lite orolig ut, och vill gärna i vilket hánseende just epitetet "Raske" blivit ditt...

Mvh / Der Projektleiter
Det är från tiden med Flinkastina. Hade något att göra med järvens sätt att söka sig fram genom kuperad terräng. Något jag av en slump även senare fått antytt från annat håll.


Mvh Raskesven

Eeeh, jag börjar nu inse att detta med "Betalsajten kât-dejten" kommer att ta alltför mycket tid i ansprâk när den väl kommer igâng... bara för att fà Mercedes att fâ ihop med Raskesven krävs ju visst en heltidsanställd kärleks-analytiker... Efter detta kryptiska svar undrar Mercan nu om Stinas flinkhet fick dig att starta upp raskt, eller att avsluta raskt (vad hon nu menar med det? Jag ger upp! Projektet lággs ned tillsvidare)

Mvh / Fd Projektleiter
 
Jomenvisst är det två projekt som avhandlas samtidigt, utöver det ursprungliga fläskbefriarprojeket ska sägas... ;)

1) Mallis: Det finns lite olika möjligheter för tidpunkten. Påsken ligger i år under andra helgen i april (Påskafton är lördagen 10 april). Å ena sidan är folk här i gemen (dvs de som vill följa med) lediga då, å andra sidan är de det i hela Europa varför Malindos profetia om fulla hotell och höga priser etc då kan besannas. Jag tycker (som jamo) att helgen innan eller eventuellt helgen dessförinnan kan vara bättre. Vi pratar i så fall om helgerna 27-28:e mars eller 3-4:e april.

Arrangemanget. Enklast är om var och en ordnar resa dit på egen hand och fixar hyrbil själv. Sen kan vi ju diskutera några gemensamma "övningar". Ett måste i det här sammanhanget är ju minst en endags eller tvådags vandring i bergen, gärna med övernattning i hytta. Någon festivitet för att ge Mr. McClure lite vatten på sin kvarn bör väl också vara given (personligen tycker jag vi borde ha en kväll när vi sitter vid en öppen eld och intar mat och dryck och ljuger oss blå, kanske kan ordnas på hyttan?). Utöver det finns uppenbarligen en önskan att besöka Bestards kängtillverkning (och inte minst testanläggning!!!), och eventuellt också därstädes inhandla en membranfodrad känga av rang! Alltså bör det finnas ett ramprogram över en helg (tre dar?) som man föranmäler sig till (och eventuellt också betalar för i förskott), och sen är det upp till var och en att ordna resa och boende etc. Den som vill ha mer tid på ön gör ju som den själv vill.

2) Kåtträffen: Vår betalsajt för kärlekskranka uteliggare är under allvarligt övervägande. Ang. bilden på den erigerade bautastenen på förstasidan så funkar den väl hyffsat. Men bättre ändå vore en bild på ett gäng desperata, illaluktande junkrar i rutiga flanellskjortor som tittar fram ur en kåtaöppning (internet är glädjande nog luktlöst...). Bör vara väldigt lockande för mången amoröst hugad fröken...

3) UL-projektet: En högintensiv långhelg på Mallis med bergsvandring (och minst en dags landsvägscykling för egen del) bör ju kunna tulla på fettdepåerna sägs det. Frågan är bara, vem tar med sig strykjärnet och strykbrädan?

/ G
 
RE: Arrangemanget

Vi har dock redan blivit lovade följande:

"Den dan ni tar er i kragen och bestámmer er för Mallorca som prylträff-bas ska jag fixa följande programm:

- Bergsklättring
- Trekking
- Mountain Bike
- Havskajak
- Canyoning (eller vad nu kan heta)
- Racer-cykling i klunga pâ landsväg
- Jakt (exempelvis bergsget-jakt med lasso enligt gamla traditioner)
- Grottklättring
- Dykning/Snorkling
- Studiebesök pà en eller annan bergskänge-tillverkare (finns bâde tillverkare med Gore-Tex, andra med Sympatex och nâgra med ingen tex alls!)
- Sovplats i bergshytte.
- För tigertämjaren: Safari: http://www.recar-adventure.com/deu/baleares.html

Gemensam màltid: Paella i játte-paellero

"När ni vill"

malindo"

-Nu kanske Malindo börjar svettas lite, mycket att förbereda, haha.. :)
 
tigertamjaren; sa:
Mallis: tidpunkten. /.../ Vi pratar i så fall om helgerna 27-28:e mars eller 3-4:e april.
Bra datum (dock med reservation att jag senare ändå bangar).
tigertamjaren; sa:
Arrangemanget. /.../ sen är det upp till var och en att ordna resa och boende etc. Den som vill ha mer tid på ön gör ju som den själv vill.
Håller med förutom boende. Att vi på samma hotell underlättar logistiken, dvs Mats förhandlar fram ett bra avtal med nån som erbjuder boende.

/Håkan
 
tigertamjaren; sa:
Jomenvisst är det två projekt som avhandlas samtidigt, utöver det ursprungliga fläskbefriarprojeket ska sägas... ;)

1) Mallis: Det finns lite olika möjligheter för tidpunkten.
----------------------------------------------

Om herrarna önskar besöka en äkta membrankängafabrik sà gàr det som sagt bra. Dock bör ju helst undertecknad vara närvarande för att detta ska kunna realiseras, varför tidpunkten bör icke bör sammanfalla med nâgon av densammes otaliga resor..

-----------------------------------------------------



2) Kåtträffen: Vår betalsajt för kärlekskranka uteliggare är under allvarligt övervägande. Ang. bilden på den erigerade bautastenen på förstasidan så funkar den väl hyffsat. Men bättre ändå vore en bild på ett gäng desperata, illaluktande junkrar i rutiga flanellskjortor som tittar fram ur en kåtaöppning (internet är glädjande nog luktlöst...). Bör vara väldigt lockande för mången amoröst hugad fröken...

--------------------------------------------------
Nàgot i den hár stilen? (kan det verkligen vara sáljande??):

cpic3ffaa4d1391ac.jpg




3) UL-projektet: En högintensiv långhelg på Mallis med bergsvandring (och minst en dags landsvägscykling för egen del) bör ju kunna tulla på fettdepåerna sägs det. Frågan är bara, vem tar med sig strykjärnet och strykbrädan?

--------------------------------------------------
Fjálljägarn sâklart, det var ju hans idé!
________________________________________________

/ G

Mvh Mats
 
[QUOTE Men bättre ändå vore en bild på ett gäng desperata, illaluktande junkrar i rutiga flanellskjortor som tittar fram ur en kåtaöppning (internet är glädjande nog luktlöst...). Bör vara väldigt lockande för mången amoröst hugad fröken...
/ G [/QUOTE]

Jag har ju alltid undrat vad junker jägare jagar, nu förstår jag.